سرپرست فرمانداری بافق :کتاب میراثی ماندگار و پدیده ای با ارزش در عرصه زندگی بشر است.

برگزاری نشست هم اندیشی اعضای انجمن کتابخانه های عمومی بافق به مناسبت هفته کتاب


به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، در آستانه فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی نشست هم اندیشی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با حضور اعضا در فرمانداری بافق برگزار شد .

سرپرست فرمانداری بافق در این نشست هفته كتاب را فرصت بسيار مناسبي براي توسعه و ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني یاد کرد و گفت : کتاب میراثی ماندگار و پدیده ای با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در عرصه زندگی بشر است.

وی نگرش افراد جامعه به خرید کتاب و متعادل کردن هزینه کتاب را گام اول در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود : میزان پیشرفت فرهنگ در هر جامعه بستگی تنگاتنگی به میزان مطالعه فردی و برخورد مناسب افراد آن جامعه با کتاب و کتابخوانی دارد.

"علیرضا صمدی" گفت: توجه به کتاب و توسعه تعداد کتابخانه ها، دست یابی آسان به کتاب ها در کتابخانه ها، ایجاد جاذبه در افراد جامعه به خصوص نسل جوان و نوجوان و مهم تر از همه توجه به کیفیت کتاب ها و نظارت بر سلامت و عدم فساد آنها را از راه های کمک به پیشرفت جامعه است.

صمدی با اشاره به اینکه رسالت اطلاع‌رسانی در تبیین فرهنگ کتاب‌خوانی است، خاطر نشان کرد : اگر بتوانیم مردم رابه هرشکل که می شود با کتاب وکتابخوانی تشویق وترغیب کنیم توانسته ایم کامی مثبت در جهت پیشرفت جامعه برداریم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بافق گفت: نیاز سنجی کتاب در زندگی روزمره بشر در هر منطقه باید بررسی کرد تا نگرش افراد جامعه را دریافت.

درابتدای این نشست رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق با اشاره به اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی عضویت در کتابخانه های بافق رایگان خواهد بود، افزود: این کار به دلیل ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دسترسی آسان اقشار مختلف به کتابخانه هاست.

وي افزود:براي تحقق منويات مقام معظم رهبري و سياستهاي نظام اسلامي بايد همه مسئولان و دستگاهها به موضوع كتاب ، مطالعه و كتابخانه عمومي بصورت جدي و عملياتي جامعه عمل بپوشانند.

"زهرا ابولیان " با اشاره با برنامه های هفته کتاب دربافق گفت: برپایی جشن کتاب،‌ تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر و نمونه در دیدار با امام جمعه شهرستان ، برگزیدگان مسابقات مکتوب و آنلاین عضویت رایگان ، برپایی نمایشگاه کاریکاتور و... از جمله برنامه این هفته دربافق می باشد.

در پایان این نشست پس از بحث و تبادل نظر اعضا برنامه هایی ویژه هفته کتاب از جمله : بازدید مدارس از کتابخانه های عمومی با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان، بازدید مدیران و مسئولان ادارات و دستگاههای اجرایی، عضویت رایگان ویژه مسئولان ، راه اندازی میز اهل قلم ویژه مسئولین در کتابخانه ها ی عمومی ، برگزاری اردوهای تفریحی و گردشگری و بازدید از کتابخانه وزیری یزد ویژه اعضای فعال کتابخانه ، برگزاری مسابقات قرآن وعترت و... پیشنهاد شد که مسئولین مربوطه قول مساعد و همکاری را دادند.

گفتنی است هفته کتاب از 20 تا 27 آبان ماه می باشد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا