پیام به کنگره بزرگداشت آیت‌الله العظمی گلپایگانی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره بزرگداشت مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی تاکید کردند: آن عالم بزرگوار از خصلت ها و خصوصیات برجسته ای برخوردار بود که بارزترین آن، صلابت در امر دین و ایستادگی بر سر مواضعی است که بر اساس تشخیص دین اتخاذ می نمودند.
متن این پیام که صبح امروز(پنجشنبه) از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم قرائت شد، به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مرحوم آیت الله العظمی آقای گلپایگانی در شمار برجسته ترین مراجع تشیع در نیم قرن اخیرند، دوران مرجعیت طولانی 32 ساله ایشان مشحون از فعالیت ها و اقداماتی است که از یک مرجع ذی نفوذ و عظیم الشان مورد انتظار است.
احداث مدارس و مساجد و بیمارستان و نمایندگی در خارج از کشور و ورود در عرصه نوآوری های خدماتی از قبیل کارهای رایانه ای و ساختن مدرسِ مخصوص تدریس از جمله مجموعه کارهای برجسته آن مرحوم است.
بجز علم و تقوا که شرط اصلی مرجعیت شیعه است آن بزرگوار از خصلت ها و خصوصیات برجسته ای برخوردار بود که بارزترین آن صلابت در امر دین و ایستادگی بر سر مواضعی است که بر اساس تشخیص دین اتخاذ می نمودند.
رحمت خدا بر این عالم بزرگوار و جزاه الله عن العلم و اهله خیرالجزاء
سید علی خامنه ای
17/آبان/1391

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا