یزدفردا:رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهاباد معرفی شد

در جلسه ای با حضور مدیركل تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام مجید نیكخو به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهاباد معرفی شد.

 در جلسه ای با حضور مدیركل تبلیغات اسلامی استان یزد، فرماندار بهاباد، بخشداران مركزی و آسفیچ، برخی از مسئولین ادارات فرهنگی شهرستان و نمایندگان هیئت امنای مساجد، ضمن تشكر از زحمات سرپرست سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، رئیس جدید این اداره معرفی شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار بهاباد ضمن تبریك اعیاد سعید قربان و غدیر، به برخی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی به عنوانی نهادی عمومی و غیردولتی اشاره كرد و اظهار داشت: سیاستگذاری، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی- مردمی، زمینه‌سازی برای یافتن نیروهای مومن و پیدایش تشكل‌های انجمن‌های اسلامی و جمعیت‌های مشابه و نظارت بر فعالیت آنها، تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راههای ممكن، تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسائی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی، زمینه‌سازی و انجام اقدامات لازم برای هرچه فعال‌تر شدن افراد تاثیرگذار، سازماندهی و اعزام مبلغ و برخی موارد دیگر از جمله وظایف مهم سازمان تبلیغات اسلامی است كه باید شاهد اجرا شدن شایسته این وظایف در سطح شهرستان باشیم.

"محمدرضا هدائی" در ادامه به اهمیت بحث تبلیغ و تبلیغات در جهان پرداخت و تصریح كرد: از اول خلقت موضوع تبلیغ و تبلیغات مطرح بوده است و تا ابد هم ادامه خواهد یافت. به هر مكتب و ایدئولوژی كه نگاه كنیم می بینیم تمام تلاش خود را به كار می گیرند تا با تبلیغ، حضور خود را در جوامع انسانی به منصه ظهور برسانند.

وی ادامه داد: به فرموده امام راحل(ره) "تبلیغات در رأس امور است" و دشمنان ما پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی به این حقیقت پی بردند كه اسلام و تشیع قدرت نفوذ بالایی در جهان دارد.

هدائی با اشاره به ناتوی فرهنگی دشمنان خاطرنشان ساخت: باید مقابل جنگ روانی و تبلیغاتی كه دشمنان علیه كشور و دین ما در جهان به راه انداخته اند پدافند مناسبی را بكار گیریم كه این كار یكی از وظایف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

در ادامه جلسه مدیركل تبلیغات اسلامی استان نیز طی سخنانی هدایت انسان ها را دارای جایگاه بسیار والایی دانست و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید كه ما هیچ انسانی را عذاب نمی كنیم مگر اینكه به سوی آنها رسولان و مبلغین فرستاده باشیم.

حجت الاسلام حسینی كوهستانی در ادامه با ذكر حدیثی از حضرت علی(ع)، زمان شناسی را از خصوصیات بارز یك مبلغ دانست و افزود: یك مبلغ باید با زمان شناسی، در مورد تحولات جامعه عكس العمل مناسب و به موقع نشان داده و به روشنگری و تنویر افكار مردم بپردازد.

وی همچنین هجرت را یكی از اموری دانست كه در ترویج اسلام، پیشرفت جامعه و حتی خود انسان می تواند مؤثر باشد و ادامه داد: هجرت در قرآن كریم در كنار جهاد آمده است و یكی از دلایل اصلی گسترش اسلام، هجرت پیامبر(ص) از مكه به مدینه بود.

حسینی كوهستانی با اشاره به افزایش تحریم های دشمنان جهت جلوگیری از دستیابی ایران به حقوق مسلم خود، افزود: ما پشتوانه های قوی مانند عاشورا داریم كه هیچ كس در دنیا ندارد و با استقامت در برابر تحریم ها در كنار مدیریت خوب و صحیح مسئولین می توانیم از این مرحله نیز با پیروزی عبور كنیم.

وی همچنین از اخذ مجوز ارتقاء نمایندگی تبلیغات اسلامی شهرستان بهاباد به اداره خبر داد.

در ادامه جلسه سرپرست سابق اداره تبلیغات اسلامی به برخی از مشكلات این اداره اشاره كرد و اظهار داشت: نداشتن نیروی اداری و چارت سازمانی مصوب و وسیله نقلیه، عدم دارابودن ساختمان اداری با توجه به تأمین زمین آن و كمبود روحانی بویژه در روستاها از مشكلات و معضلاتی است كه امیدواریم با همكاری مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی هر چه سریعتر مرتفع شود.

حجت الاسلام حسین حاتمی ادامه داد: هم اكنون در شهرستان بهاباد 55 هیئت مذهبی، 6 خانه قرآن، 5 انجمن اسلامی، 10 خانه عالم ساخته شده، 4 خانه عالم در دست ساخت و 3 خانه عالم در حال طراحی موجود می باشد.

در پایان جلسه ضمن تشكر از زحمات حجت الاسلام حاتمی سرپرست سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، حجت الاسلام مجید نیكخو به عنوان رئیس این اداره معرفی شد.

حجت الاسلام نیكخو پیش از این سمت، به عنوان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریك و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاسك از توابع استان هرمزگان مشغول به فعالیت بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا