یزدفردا:يک استاد دانشگاه ايرلندي بدون آن که ميز تحرير خود را ترک کند موفق به کشف محوطه‌اي باستاني در يکي از مناطق اين کشور شد.

به گزارش  آيريش سنترال، «آيدان او سوليوان» استاد دانشگاه دوبلين که در حال جمع‌آوري مطالب از اينترنت براي ارائه به دانشجويان خود بود، موفق به کشف منطقه‌اي 4 هزار ساله از طريق عکس‌هاي گوگل ارث شد.

اين کشف که به‌سرعت در رسانه‌هاي نوشتاري و روزنامه‌هاي ايرلند منتشر شد، نشان مي‌دهد اين محوطه حدود 4 هزار سال پيش يک حصار بزرگ بوده است.

باستان‌شناسان معتقدند اين حصار دايره‌اي‌شکل حدود 263 تا 328 فوت قطر داشته و در 2 هزار فوتي حصاري متعلق به عصر آهن که در آن مراسم مذهبي انجام مي‌شده واقع بوده است.

برخي نيز بر اين باورند که اين منطقه براي انجام مراسم مذهبي در فضاي باز ساخته شده و در اواخر عصر نوسنگي و عصر برنز مورد استفاده بوده است.

تاکنون تصويري از اين حصار بزرگ در نقشه‌هاي تاريخي و عکس‌هاي هوايي وجود نداشت و اين اولين‌بار است که بقايايي از آن در تصاوير گوگل پديدار شده است.

به گزارش ميراث آريا، تصاوير منتشر شده از اين منطقه مربوط به سال 2008 است و نشان مي‌دهد اين بناي تاريخي 4 سال دور از ديد کاوشگران قرار داشته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا