محمد صالح جوكار در معيت سیفی فرماندار یزد وجمعي از اعضای شورای شهرهای شاهدیه و زارچ از تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب و فضای سبز موجود بازدید نمودند.

اعظم السادات ميرجليلي -- خبرنگار يزد فردا:نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی گفت:دغدغه های زیست محیطی مردم در طرح تصفیه فاضلاب یزد باید رفع شود ودر برداشت آب استحصالی باید تسریع  گردد .

 محمد صالح جوکار در جمع مدیران ابفا استان و کارکنان طرح تصفیه خانه فاضلاب یزد ، افزود: روشهای بسیار خوب و بروزی در نحوه استحصال آب فاضلاب انجام شده است ولي  اگر در استفاده از آب استحصالی تسریع نشود باعث مشکلات زیست محیطی و بهداشتی خواهد شد.

وی ادامه داد:اقدامات خوبی در زمینه مسائل مبارزه با آفات زیست محیطی انجام شده که قابل تقدیر است اما در مورد نحوه استفاده از آبهای استحصال شده باید مدیریت بهتری صورت  گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: در طرح تصفیه خانه فاضلاب  در فازهای یک و دو کارهای زیر ساختی  و خوبی انجام شده است که باید ادامه یابد.

جوکار افزود: در این طرح باید دور نگری بیشتری نسبت به مکان یابی و فاصله این طرح با مناطق مسکونی صورت می گرفت که در حال حاضر نیز با توجه به هزینه های زیادی  که صورت گرفته باید با رفع کمبودها باعث کمتر شدن اعتراضات مردم شویم.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی  گفت: باید به این طرح بصورت بلند مدت نگریست چرا که در راستای حفظ محیط زیست بوده و برای اجرای این طرح میلیاردها ریال هزینه شده آنچه که حائز اهمیت بیشتری است برنامه ریزی برای استفاده از پساب حاصله با همکاری سازمانها و ارگانهای مرتبط است.

مدير عامل آب و فاضلاب شهري استان يزد نيز در اين نشست گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب لجن فعال شهر یزد  در حال پیش راه‌اندازی است و به زودی وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

احمد اسلامي افزود: پساب حاصله در مواردی از جمله کاشت و گسترش فضای سبز استفاده می شود که در سال جاری سطح زیر کشت فضای سبز به 170 هکتار رسیده است.

مدیر تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد نيز در اين نشست با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد در سال 1381،گفت: در راستای مبارزه بیولوژیک با حشرات، پروژه پرورش گونه های ماهی نیز در این تصفیه خانه از سال 1386 آغاز شده و با شناخت گونه های مقاوم ماهی در حال انجام است.

سیدوحید غلمانی افزود: ورودي تصفيه خانه فاضلاب شهر يزد 11هزار و 223 متر مكعب در روز مي باشد و سطح زیر کشت فضای سبز تصفیه خانه فاضلاب در سال 86 افزون بر 110 هکتار بوده که در سال جاری به  170 هکتار افزایش یافته است.

در پایان این نشست که به دعوت سیفی فرماندار یزد و با حضور اعضای شورای شهرهای شاهدیه و زارچ برگزار شد ، شرکت کنندگان از تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب و فضای سبز موجود بازدید نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا