انگلیس اعلام کرد که " در حال حاضر" با اقدام نظامی علیه ایران بر سر برنامه‌ هسته‌یی مخالف است و با ادعای اینکه تحریم‌ها موثر بوده‌اند، افزود: باید به دیپلماسی فرصت داده شود

یزدفردا :در لابلای خبرها تلاشی است از همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا که  مهمترین وخواندنی ترین  اخبار سرویس های مختلف خبری جراید،سایت ها و خبرگزاریهای ایران و جهان  را به صورت آن لاین انتخاب و تحت عنوان "درلابلای اخبار" بازنشر می دهند،امید می رود بتوانیم کوتاهترین راه  برای اطلاع از مهمترین اخبار روز استان ،ایران و جهان را در یزدفردا  برای  مخاطبان فردایی  ایجاد نماییم .

مخالفت انگلیس با اقدام نظامی علیه ‌ایران

 

انگلیس طرح‌های آمریکا برای استفاده از پایگاه‌هایش به منظور حمایت از افزایش سربازان در خلیج فارس را به دلیل هشداری حقوقی مبنی بر این که یک حمله پیشگیرانه نامشروع خواهد بود، رد کرد.

 انگلیس اعلام کرد که " در حال حاضر" با اقدام نظامی علیه ایران بر سر برنامه‌ هسته‌یی مخالف است و با ادعای اینکه تحریم‌ها موثر بوده‌اند، افزود: باید به دیپلماسی فرصت داده شود.

 

خبرگزاری رویترز از لندن با اعلام این خبر گزارش داد: این اظهارات در پی انتشار خبری در روزنامه‌ گاردین مطرح شد که در آن آمده بود انگلیس طرح‌های آمریکا برای استفاده از پایگاه‌هایش به منظور حمایت از افزایش سربازان در خلیج فارس را به دلیل هشداری حقوقی مبنی بر این که یک حمله پیشگیرانه نامشروع خواهد بود، رد کرد.

 

به گزارش گاردین به نقل از منابعی که به نام‌شان اشاره نکرد، در این توصیه حقوقی آمده است که ایران در حال حاضر " تهدید واضح و بالفعل " محسوب نمی‌شود.

 

سخنگوی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس ضمن خودداری از اظهارنظر درباره‌ این توصیه‌ حقوقی گفت: دولت معتقد نیست که اقدام نظامی علیه ایران اقدام صحیحی در حال حاضر باشد.

 

وی افزود:‌ ما می‌خواهیم شاهد کار کردن تحریم‌ها که تا حدودی اثرات آنها آغاز شده است و همچنین تعامل با ایران باشیم.

 

گاردین گزارش داده بود که انگلیس تقاضای رسمی آمریکا برای استفاده از پایگاهش به منظور تقویت نیروی نظامی را رد کرده است.

 

در عین حال بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس دفتر کامرون تایید کرد که برنامه‌ریزی‌های نظامی روزمره به همراه آمریکا و یگر متحدین در خصوص طیفی از سناریوها از جمله استفاده احتمالی نیروهای آمریکایی از پایگاههای انگلیس در حال انجام است.

 

یک سخنگوی کامرون که خواست نامش فاش نشود، گفت : برنامه‌ریزی‌های احتمالی چیزی است که ما به صورت روزمره انجام می‌دهیم، قطعا ما همکاری نزدیکی به عنوان مثال با آمریکا، همان طور که در گذشته داشته‌ایم، در رابطه با استفاده از پایگاه‌های انگلیس داریم.

 

به گزارش ایسنا،وی افزود: ما با شرکای‌مان در آمریکا به صورت روزمره صحبت می‌کنیم. ما به جزییات این مذاکرات نمی‌پردازیم اما در گذشته همکاری‌هایی در خصوص استفاده از پایگاه‌های انگلیس داشته‌ایم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا