همزمان با فرارسيدن عيد سعيد قربان روز قرباني كردن بت نفس و از خود رستن و به خدا پيوستن، نماز وحدت آفرین و شکوهمند اين عيد سعید در جوار بارگاه منور حضرت حسين بن موسي الكاظم (ع) طبس اقامه گرديد.

طبس- سرپرستی یزدفردا: همزمان با فرارسيدن عيد سعيد قربان روز قرباني كردن بت نفس و از خود رستن و به خدا پيوستن، نماز وحدت آفرین و شکوهمند اين عيد سعید در جوار بارگاه منور حضرت حسين بن موسي الكاظم (ع) طبس اقامه گرديد.

به گزارش روابط عمومي موسسه آستان مبارک، اين مراسم معنوي كه با حضور قریب به 2000 نفر زائر و مجاور و به امامت "حجت الاسلام والمسلمين سید ابراهیم مهاجريان" امام جمعه طبس برگزار شد.

امام جمعه طبس در خطبه های نماز عید قربان با سفارش نمودن مردم به رعایت پاکی و پاکدامنی و اجتناب از پلیدی ها و گناه و انجام واجبات و دستورات الهی، گفت: مقام امامت از مقام نبوت و رسالت بالاتر است و زمین هیچگاه از حجت خدا و امام خالی نیست و ما مردم از وجود و برکت امام زمان(عج) و نیز ولایت فقیه برخورداریم.

"حجت الاسلام مهاجریان" به تفسیر آیه 124 سوره بقره پرداخت و افزود: دنیا محل آزمایش انسانهاست و آزمون هر کسی جداست و پیامبران(ص) و ائمه(ع) از این قضیه مستثنی نیستند.

خطیب نماز عید قربان طبس ضمن ارائه حدیثی از امام علی(ع) که فرمودند "انسان با تقوا کسی است که در حفظ آبروی برادر مومن خود بکوشد" بر حفظ آبروی مومن و مومنه که از خصوصیات اهل تقوا است تاکید و در پایان با بیان مسائل سیاسی روز حاضرين را به فيض رساند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا