یزدفردا:«سيدحسن موسوي»، معاون رئيس‌جمهور و رئيس‌ سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشور با تاکيد بر همياري صداوسيما براي اطلاع‌رساني و تبليغات، گفت: تبليغات و اطلاع رساني درست در زمينه معرفي ظرفيت هاي گردشگري ، حق مردم ايران است تا به دنيا معرفي شوند.
به گزارش ميراث‌آريابه نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي کشور اظهار داشت: اطلاع‌رساني مشکل عمومي ما به شمار مي‌رود زيرا بودجه و اعتباري در اين حوزه براي سازمان پيش‌بيني نشده است و ريالي بودجه براي تبليغ نداريم.

وي درباره برنامه‌هاي اين سازمان براي توسعه صنعت گردشگري در استان‌هايي که کمتر به آنها توجه شده مانند چهار محال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، سيستان و بلوچستان و برخي استان‌هاي ديگر، اظهار داشت: برنامه ما در حوزه زيرساخت‌ها و توسعه ظرفيت‌هاي زيرساختي براي جذب گردشگر اين است که بتوانيم فرصت بازديد بيشتري را براي اين استان‌ها فراهم کنيم و ظرفيت‌هاي تاريخي و باستاني اين مناطق را در معرض ديد تمامي گردشگران داخلي و خارجي قرار دهيم.

موسوي افزود: سازمان ميراث‌فرهنگي براي توسعه صنايع‌دستي نيز در اين استان‌ها اعتبارات خوبي اختصاص داده و در آينده نزديک شاهد رشد و شکوفايي هر سه حوزه ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در اين استان‌ها خواهيم بود.

معاون رئيس‌جمهور در ادامه کمبود تبليغات مناسب و اطلاع‌رساني در حوزه گردشگري را مورد اشاره قرار داد و گفت: تبليغات و اطلاع رساني درست نياز به منابع مالي دارد که متاسفانه در اختيار نداريم و اميدواريم رسانه ملي و ساير رسانه‌ها و دستگاه‌هاي فرهنگي کمک کنند تا بتوانيم در زمينه تبليغات خوب عمل کنيم.

وي تاکيد کرد: تبليغ جاذبه‌هاي گردشگري، ميراث‌فرهنگي و صنايع‌دستي، تبليغ ما يا عملکرد همکاران ما نيست بلکه تبليغ حداقل حقي است که نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بر گردن دنيا دارد و حقي است که مردم ايران دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا