یزدفردا:پروژه احيا و بازگشايي سالن سينماي اختصاصي کاخ نياوران توسط واحد حفاظت و مرمت مجموعه فرهنگي- تاريخي نياوران در حال پيگيري و انجام است.
به گزارش ميراث آريا، به نقل از روابط عمومي مجموعه فرهنگي- تاريخي نياوران، اين پروژه شامل اجراي دکوراسيون و طراحي داخلي سالن سينماي اختصاصي کاخ نياوران است که بر اساس طرح اصلي انجام مي‌شود.

جداسازي الحاقات نامناسب اجرا شده در سال‌هاي اخير در کف سالن، نقاشي، پاکسازي و احياي دکوراتيوهاي نورپردازي، استحکام‌بخشي ديواره سالن و تعويض و اجراي ديوارکوب‌هاي آسيب‌ديده و اسيدي شده با پارچه‌هاي بافته شده مطابق نمونه پارچه اصلي و احياي سيستم‌هاي صوت و تصوير از جمله اقداماتي است که در اين پروژه در حال انجام است.

بازسازي سقف شيشه‌اي و احياي سيستم‌هاي نورپردازي داخلي آن، احياي سيستم‌هاي پرده‌هاي ميله‌اي ريلي موزيکال، تعويض پوشش کف و اجراي مجدد آن مطابق نمونه اصلي، بازسازي صندلي‌ها بر اساس نمونه‌هاي موجود، اجراي سيستم گرمايشي و سرمايشي و احياي سيستم‌هاي صدا از ديگر برنامه‌هاي پروژه احيا و بازگشايي سالن سينماي اختصاصي کاخ نياوران است.

بر اساس اين گزارش، پس از انجام امور بازسازي و احيا، اين سالن براي برگزاري برنامه‌هاي متنوعي همچون پخش فيلم‌هاي منتخب جشنواره فجر در ايام دهه فجر، برگزاري همايش‌ها و سمينارهاي مختلف و ديگر فعاليت‌هاي مرتبط با اين فضا استفاده خواهد شد.

سالن سينماي اختصاصي در ضلع شرقي کاخ نياوران واقع شده و در دوران پهلوي دوم براي استفاده شخصي و خانوادگي و پخش فيلم مورد استفاده قرار مي‌گرفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا