دادستان شهرستان در دیدار با بازرسين بهداشتي شبكه دامپزشكي شهرستان اظهار داشت فروشندگاني كه اقدام به نگهداري و عرضه فرآورده هاي خام دامي تاريخ گذشته و يا غير بهداشتي نمايند بعد ازطي مراحل قانوني تا يكسال مجازات حبس براي آنها اعمال مي شود.

وی ضمن ابراز تشكر و قدرداني از بازرسين هوشيار و فعال اين شبكه اعلام نمود با جديت در مقابل سودجوياني كه با عرضه اين گونه فرآورده هاي خام دامي سلامت و بهداشت عمومي جامعه را به خطر مي اندازند برخورد قانوني خواهيم  نمود و هر گونه همكاري لازم را با شبكه دامپزشكي شهرستان نيز به عمل خواهيم آورد.

شايان ذكر است در طي بازرسي انجام شده مامورين نظارت بهداشتي اين شهرستان از فروشگاه هاي عرضه مرغ وماهي در هفته جاري مقادير 317 كيلوگرم جگر سنگدان و 65 كيلوگرم بسته بندي بال و گردن و 180كيلوگرم بسته بندي ران مرغ منجمد غير قابل مصرف انساني را با حكم قضايي معدوم نمودند.

سرپرست شبكه دامپزشكي شهرستان نيز ضمن تشكر از همكاري دادستان شهرستان با بازرسين اين شبكه بر لزوم نظارت شديد بر روي عرضه فرآورده هاي خام دامي كه بخش مهمي  از سبد غذايي خانواده ها را شامل مي شود تاكيد كرد.

دكتر مهدي فضل اللهي اظهار داشت به سود جويان اجازه به خطر انداختن سلامت جامعه را نخواهيم داد و با تشديد نظارت هاي بهداشتي دامپزشکی، شرایطی را بوجود مي آوريم تا اين افراد در آن احساس امنيت غذایی داشته باشند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا