تهيه و تنظيم : كارشناس پليس فتا ناجا .  سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فتا ناجا به شهروندان توصيه كرد هنگام ورود به شبكه هاي اجتماعي در فضاي مجازي، مراقب كلاهبرداران كه در كمين آنها نشسته اند، باشند.
سرگرد ”نيك نفس“ سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فتا ناجا در گفتگو با خبرنگار ما درباره كلاهبرداري در اينترنت از شهروندان، اظهارداشت:روال کار به اين ترتيب است که کلاهبردار وانمود مي کند، يکي از آشنايان و يا دوست يکي از دوستان شما مي باشد و با اين شيوه، شما را فريب مي دهد تا اطلاعات شخصي و محرمانه خود را فاش کنيد يا اينكه فرد شياد، خود را بجاي شخص ديگري كه شما قبلاً آن را مي شناختيد، معرفي كند.
وي افزود: فرد شياد پس از برقراري ارتباط، از روش هاي مختلف براي سرقت اطلاعات شخصي شما استفاده مي كند.
سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فتا ناجا درباره شبكه هاي اجتماعي گفت: شبکه هاي اجتماعي در فضاي مجازي، راهي جديد براي کلاهبرداران و خلافکاران فراهم آورده اند، چون هيچ روشي وجود ندارد که شما به کمک آن متوجه شويد، شخصي که مي خواهيد به او اعتماد کنيد دقيقا همان کسي است که ادعا مي كند.
سرگرد نيك نفس ادامه داد: اگر کسي ادعا مي کند دوست و يا آشناي همکار شما مي باشد، مطمئن شويد که همکار يا دوست شما هويت اين فرد جديد را تاييد مي کند.
سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فتا ناجا در خاتمه از کليه کاربران خواست در صورت مواجهه با اينگونه جرايم اينترنتي مراتب را سريعا از طريق وب سايت اينترنتي پليس فتا به آدرس WWW.CYBERPOLIC.IR گزارش كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا