یزدفردا، منیره زارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان/ یک فوق تخصص غدد و متابولیسم با تاکید بر نوشیدن آب و مایعات کافی بین وعده های سحر و افطار توصیه کرد: کودکان در حال رشد بین سحر و افطار مواد غذایی مغذی مصرف کنند

دکتر سعید حسین خلیل زاده در گفت و گو با خبرنگار یزدفردا، ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: کودکان و نوجوانان روزه دار که در مرحله رشد قرار دارند  مواد غذایی اصلی و مغذی از جمله پروتئین ها، گوشت، سفیده تخم مرغ، پنیر و لبنیات را فراموش نکنند.

وی همچنین بر نوشیدن مایعات فراوان و مصرف میوه و سبزیجات در روزه داران به خصوص نوجوانان در حال رشد تاکید نمود و عنوان داشت: افراد کم سن و سال وبه ویژه دیابتی ها هنگام روزه داری سطح فعالیتشان را در ساعات گرم روز به حداقل ممکن برسانند.

دکتر خلیل زاده با اشاره به روزهای طولانی جهت روزه داری در فصل گرم سال توصیه کرد: روزه داران سعی کنند در طول روز در محیط هایی قرار گیرند که خنک باشد و کودکان و نوجوانان روزه دار در ساعات گرم از منزل خارج نشوند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم افزود: از آنجا نوجونان در حال رشد مستعد آسیب پذیری بیشتری هستند لذا باید از نظر تغذیه ای با نظر متخصص تغذیه به روزه داری بپردازند.

معاون مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزد در پایان با تاکید بر  اجتناب نوجوانان در حال رشد از مواد غذایی فاقد ارزش غذایی هنگام سحر وافظار متذکرشد: نوجوان و کودکان در حال رشد ساعت 11 شب نیز یک وعده غذای سبک میل کنند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا