یزدفردا "مرامی رییس ستاد جوانان و دانشجویی ستاد کروبی استان یزد طی گفتگوئی با خبرنگار ما در مورد سفر اخیر مهدی کروبی به استان اظهار داشت : برنامه سفر حجت الاسلام کروبی در راستای برقراری ارتباط و تعامل با اقشار مختلف مردم صورت گرفت که دیدار با دانشجویان نیز در این راستا و با دعوت انجمن اسلامی دانشگاه یزد برنامه ریزی شد.
حمید رضا مرامی در ادامه افزود" البته با توجه به زمان برگزاری مراسم که کلاسهای درس تعطیل نبود و با محدودیت زمانی و مکانی اطلاع رسانی صورت پذیرفته بود. قریب به دو هزار نفر دانشجو در حالی حضور یافتند که به نحوه اطلاع رسانی این همایش توسط میزبان ایراداتی وارد بود .
رییس ستاد جوانان و دانشجوئی مهدی کروبی با اشاره به حضور گسترده دانشجویان در مراسم دیدار با کروبی اظهار داشت "این حضور پر نشاط نشانه پویایی و آگاهی قشر دانشجو است و نشان می دهد که مقوله اصلاح در پایتخت اصلاحات همانند زمان تولدش در دوازده سال پیش همچنان پر انرژی است.
حمید رضا مرامی در مورد توقعات و انتظارات دانشجویان از رییس جمهور آینده افزود :در طیف اصلاحات توقعات و سوالات بیشتر حول محور فضای باز سیاسی در دانشگاهها ، پیگیری مشکلات تحصیلی دانشجویان ستاره دار، انتخاب مدیرانی لایق و شایسته و علمی جهت مدیریت دانشگاهها و استقلال دانشگاهها در انتخاب چنین مدیرانی از دیگر مطالبات دانشجویان بود
وی در ادامه افزود " همچنین دانشجویان نسبت به حیف و میل شدید بیت المال در جهت های تعریف نشده آموزش عالی انتقاد شدید داشتند.
حمید رضا مرامی با اشاره به فراجناحی بودن جلسه افزود :در طیف مقابل اصلاحات هم دغدغه ادامه سیاست های انفعالی دولت اصلاحات را اظهار کرده که مهدی کروبی در پاسخ فرمودند هم با انفعال مخالفم و هم مخالف ماجراجویی هستم که برای ملت هزینه دارد" این پاسخ خود گویای تعریف جدیدی در مدیریت کشور بوده که به شدت مورد تشویق حاضران قرار گرفت و قطعا موافقان این نظریه فراگیر تر از تمامی نظریات موجود می باشد .
حمید رضا مرامی با اشاره به توقع به حق مردم و دانشجویان از رسانه ها در انتقال واقعیات وحقایق جامعه افزود " متاسفانه خبرگزاری مهربا بی مهری تمام رسالت صداقت در پیام رسانی را فراموش کرده و بستن روبانهای سفید بر دست و پیشانی توسط دانشجویان حامی کروبی را نشانه اعتراض به حضور کروبی در دانشگاه اعلام کرد که باعث تعجب دانشجویان و همچنین ناظران بی طرف این مراسم شد .
مرامی رییس ستاد جوانان و دانشجویی مهدی کروبی در یزد ضمن تکذیب خبر خبرگزاری مهر افزود " این موضوع کذب محض است.شدت تاسف ما زمانی بیشتر می شود که با این خبر گزاری تماس گرفته شد ، اما با بی مهری تمام با ما برخورد کردند.و حاضر نشدند خبر کذب خود را اصلاح نمایند این اقدام غیر اخلاقی و غیر حرفه ای است و نشان دهنده ضعف این خبرگزاری در پوشش صحیح اخبار می باشد .
وی در ادمه گفت " برای اثبات کذب بودن این خبر کافی است که نکات زیر را مد نظر قرار دهیم :
اول اینکه در هیچ کجای دنیا دیده نشده است که رنگ سفید به عنوان رنگ اعتراض مطرح شود.
دوم اینکه این عزیزان با تشویق های مکرر خود سخنان کروبی را تایید می کردند و به برخی از سئولات جهت دار وبرنامه ریزی شده طیف های مقابل اعتراض می کردند.سوم در پایان سفر یکی از همین دانشجویان روبان سفید خود که نماد صداقت پاکی صفا صمیمیت و شجاعت آقای کروبی بود به ایشان هدیه کرد و خواستار شد که این نماد حامیان کروبی در ایران عزیز باشد که مورد استقبال شخصی آقای کروبی قرار گرفت. من فکر می کنم این خبرگزاری اصلا در جلسه حضور نداشته، وگرنه این همه وارونه نمایی قابل دفاع نیست و این خبرگزاری باید از دانشجویان حامی آقای کروبی عذر خواهی نماید.
مرامی بازتاب استقبال دانشجویان از مهدی کروبی در پایتخت اصلاحات را بسیار وسیع دانسته و افزود : این بازتاب به علت حضور خبرنگاران خارجی جهانی شد به نحوی که تعجب بسیاری از طیف های سیاسی مخالف و موافق را بر انگیخت پس از سفر وضع صف بندی های سیاسی دانشجویان و جوانان استان به طور کاملا محسوسی تغییر کرده است .
رییس ستاد جوانان ودانشجویی مهدی کروبی در استان یزد با اشاره به حضور دانشجویان و جوانان بسیاری در ستاد استانی و اعلام آمادگی جهت همکاری با افزود : ما از نتیجه این سفر بسیار رضایت داریم و هرچه به انتخابات نزدیک می شویم شاهد گرایش بیشتر جوانان و قشر دانشجو به سمت آقای کروبی هستیم.عده ای از دانشجویان بعد از سفر ایشان به یزد طی نامه ای سر گشاده به آقای کروبی به خاطر انعکاس مناسب مطالباتشان از طریق ایشان به ویژه روزنامه اعتماد ملی تشکر و قدر دانی کردند.
حمیدرضا مرامی در پایان اظهار داشت " اگر بخواهیم تحلیلی از انتخابات دهم داشته باشیم با توجه به آمار وآرای مهدی کروبی در استانهای مختلف در دور قبل که در یازده استان رای اول و در بقیه استان ها جز سه نفر برتر منتخبین مردم بودند با توجه به حمایت افراد سرشناسی چون مهندس کرباسچی عطاءا... مهاجرانی جمیله کدیور عباس عبدی حجت الاسلام ابطحی و... ودر استانها مدیران قوی اجرائی و خوشنام و با بر نامه مدونی که ایشان در حضور مستمر خود بعد از تشکیل حزب اعتماد ملی طی چهار سال کار کارشناسی ارایه داده اند و حضور جوانان پر نشاط حزب اعتماد ملی قطعا پیروز این دوره کروبی خواهند بود.
مرامی از انجمن اسلامی دانشگاه یزد و همچنین ازتمامی دانشجویان شرکت کننده در مراسم که در برگزاری بدون حاشیه آن نقش به سزایی داشتند تشکر نموده و ابراز امیدواری نمود تا همه جوانان و دانشجویان ایران اسلامی با انتخابی هوشمندانه رییس جمهوری برازنده نام ایران را به جهانیان معرفی نمایند .
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا