نسبت به خودکفایی اقتصادی کشور کم‌کاری شده است
 

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور و فرمانده سپاه الغدیر یزد با تاکید بر ضرورت توجه به برقراری ارتباط قوی بین حوزه و دانشگاه اظهار داشت: متاسفانه توجه به این ارتباط در کشور ضعیف است.

وی افزود: اهمیت این موضوع به حدی است که امام خمینی(ره) در سال‌های مختلف حیات خود به صورت مداوم بر آن تاکید می‌کردند و مقام معظم رهبری هم همیشه بر آن تاکید کرده و نسبت به تحقق آن پیگیری دارند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز این موضوع در کشور جدی گرفته نشده است، گفت: به نظر می‌رسد که به سیاست‌زدگی در کشور خیلی بیشتر از مباحث اصلی کشور توجه شده است.

ناصری ادامه داد: هم در زمینه ساختار فرهنگ اسلامی در انقلاب کم‌کاری صورت گرفته و هم در مسئله اساسی اقتصاد که خودکفایی است توجه لازم را نداشتیم و به پیشرفتی که باید کسب می‌کردیم، نرسیده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به طولانی بودن تغییر فرهنگ در جوامع اشاره کرد و گفت: همین مسئله "ما می‌توانیم" که امام خمینی(ره) مطرح کردند یک کلمه است اما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان ما به این کلمه به معنای واقعی باور داشتند و مردم هم آن را قبول می‌کردند، خیلی از مشکلات نظام برطرف می‌شد و به پیشرفت‌های اساسی می‌رسیدیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: همین که مقام معظم رهبری در ارتباط با علوم انسانی می‌فرمایند، اگر واقعا علوم انسانی از خودشناسی تا خداشناسی ارائه می‌شد، بسیاری از مشکلات به وسیله اعتماد به توانایی‌های داخلی و تکیه بر خداوند برطرف می‌شد.

ناصری با تاکید بر اینکه در پیشرفت کشور نباید بحث‌های حزبی و جناحی مطرح شود، گفت: در پیشرفت کشور باید تنها مصلحت انسان‌ها و پیشرفت انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده و با نیت پاک و خالص در راستای پیشرفت نظام و ملت قدم بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه نیروی انسانی جوان بزرگترین سرمایه‌ای است که نظام دارد، گفت: الان باید به دنبال جوانان برویم و برای پیشرفت آنها در زندگی و آشنا شدن بیشتر آنها با انقلاب و مبانی اسلامی برنامه داشته باشیم.

وی افزود: جوانان همه فرزندان انقلاب هستند و نباید در انتخاب آنها برای جذب در برنامه‌ها به تیپ و ظاهر آنها توجه کنیم بلکه باید برای استفاده از ظرفیت‌های آنها به ویژه در زمینه‌های علمی، برای تمام جوانان برنامه‌ریزی کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا