محمدرضا حکیمی مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد گفت:  دشت بهاباد یکی از دشت های ممنوعه استان است که با افت سالیانه سطح آب حدود 50 سانتیمتر در سال مواجه می باشد، متوسط بارندگی سالیانه بهاباد 80.1 میلیمتر بوده و در سال آبی 95-94 این میزان بارندگی به 68.5 میلیمتر کاهش یافته وی میزان بارندگی این شهرستان، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 11.1 میلیمتر و میزان بارندگی در مدت مشابه سال قبل را 15.6 میلیمتر عنوان کرد.

حکیمی تعداد چاه های دشت بهاباد را 102 حلقه با تخلیه سالانه 31.4 میلیون مترمکعب، تعداد چشمه 121 دهنه، تعداد قنوات را 176 رشته با تخلیه 10.79 میلیون مترمکعب و مجموع تخلیه از منابع آبی این دشت را 42.19 میلیون مترمکعب با متوسط کسری حجم مخزن حدود 8.13 میلیون مترمکعب بیان نمود و همچنین میزان مصرف را در بخش شرب 6 درصد، صنعت 12 درصد و بخش کشاورزی 82 درصد اعلام کرد. همچنین پیامدهای ناشی از افت سطح آب زیرزمینی را بیان نمود.

این مقام مسئول با توجه به ضرورت و اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی خاطر نشان ساخت: در راستای این طرح، خاموشی زمستانه چاههای کشاورزی شهرستان تا آخر سال جاری و مجهز شدن کلیه چاه های صنعت و کشاورزی این شهرستان به کنتور حجمی هوشمند از جمله این اقدامات می باشد که تاکنون 37 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های این شهرستان نصب شده است.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا