در نشست مشترک سفیر کشور کرواسی در جمهوری اسلامی ایران با مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری یزد، زمینه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری میان این کشور و استان یزد بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش همکاری­ها و روابط اقتصادی و تجاری میان یزد و کرواسی، در خصوص فرصت های سرمایه گذاری دو طرف بحث و تبادل نظر شد.

سفیر کشور کرواسی در جمهوری اسلامی ایران در این نشست در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد؛ با معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری کشورش، آمادگی خود را برای گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

" استریبور کیکرتس " گفت: کرواسی در زمینه های گردشگری، صنعت توریسم درمانی، صنعت آب و پساب دارای تجربیات خوبی است که می توان آن را در اختیار ایران قرار دهد و در این زمینه سرمایه گذاری داشته باشد.

وی با اشاره به وجود معادن غنی در ایران، قابلیت های کشورش را در زمینه فراوری های مواد معدنی خوب ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه نیز آماده هرگونه همکاری و انتقال دانش و تجربیات خود هستیم.

مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری یزد هم در این نشست با معرفی ظرفیت ها و فرصت های زمینه گذاری استان گفت: یزد در بسیاری از زمینه های اقتصادی از جمله انرژی های خورشیدی، دارای پتانسیل های سرمایه گذاری است و آمادگی داریم از ظرفیت های خارجی در این بخش استفاده کنیم.

" سید حسین دشتی " استقبال خوب سرمایه گذاران خارجی برای انجام فعالیت های اقتصادی در استان را یادآور و  افزایش مبادلات اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین یزد و کرواسی را خواستار شد.

در این نشست بر همکاری اتاق های بازرگانی یزد و کرواسی به منظور انجام مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو طرف تاکید شد.

همچنین در نشست یاد شده فرصت های سرمایه گذاری استان یزد در زمینه های صنعت، کشاورزی، معدن، گردشگری، میراث فرهنگی و غیره و مشوق های این بخش در زمینه های مالیاتی، گمرکی، بیمه ای و زیر ساختی معرفی ارائه و سفیر کرواسی با ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری یزد آشنا شد.

سفیر کرواسی در دیدار با استاندار و دیگر مقامات اقتصادی، تجاری و بازرگانی استان یزد نیز راههای همکاری های مشترک را بررسی کرد.

استاندار یزد به عنوان نماینده عالی دولت در استان در این دیدار با ارائه قابلیت های این استان در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری از یزد به عنوان بهشت انرژی خورشیدی یاد کرده و افزوده: در دو سال اخیر محور توسعه استان تولید انرژی خورشید می باشد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا