مدیر گروه سلامت در بلایای و حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد: پیاده سازی اهداف ایمن سازی و کاهش آمار تلفات ناشی از حوادث عزم عمومی آحاد افراد جامعه و دستگاه های ذیربط را می طلبد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه کمیته جامعه ایمن بافق با حضور مدیر گروه سلامت در بلایای و حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، معاون فرماندار، رییس شبکه بهداشت و مرکز بهداشت بافق ،جمعی از مسئولان شبکه بهداشت شهرستان های استان یزد و دیگر اعضای این کمیته در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

معاون فرماندار بافق در این جلسه با عرض خیر مقدم به حاضرین برضرورت ایجاد آمادگی و هماهنگی دستگاه های شهرستان در مقابله با خطرات و حوادث تاکید کرد و اظهار داشت: همه آحاد جامعه با انجام آموزش های لازم و افزایش دانش مدیریت جامع بحران، باید آمادگی مقابله، بازسازی و بازتوانی را در حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی احتمالی داشته باشند.

محمد علی طالعی افزود: کشور ایران یکی از کشور های مستعد حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی است که باید با برنامه ریزی لازم زمینه مقابله و پیشگیری در جامعه ایجاد شود.

در ادامه این جلسه مدیر گروه سلامت در بلایا و حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ، با تاکید بر اهمیت نقش کمیته جامعه ایمن هر شهرستان بیان داشت: کمیته جامعه ایمن در هر شهرستان می تواند با مدیریت فرماندار و همکاری تمامی دستگاهها سهم بسزایی را در کاهش حوادث و بلایای طبیعی و انسان ساخت داشته باشد.
حسن جان فدا  با بیان اینکه مقابله باحوادث و کاهش خسارات ناشی از سوانح یک عزم عمومی را می طلبد، افزود:دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی تواند اهداف ایمن سازی و کاهش آمار تلفات ناشی از حوادث را پیاده سازی کند و این مستلزم هماهنگی و به میدان آمدن همه دستگاههای ذیربط است.
 وی همچنین نقش سازمان های مردم نهاد را درکاهش صدمات و مخاطرات را مهم برشمرد و تصریح کرد:سازمان های مردم نهاد می توانند نقش موثری در آگاهی بخشی و فراهم سازی زمینه آمادگی مردم در مقابله و جلوگیری از حوادث و کاهش خسارات ایفا نمایند.

جان فدا دستیابی به جامعه ایمن را در گرو آگاهی همه افراد و مسئولان از وظایف خود عنوان کرد و افزود: در یک جامعه ایمن تمام مردم و مسئولان و نهادهای دولتی و غیردولتی مانند دانه های یک زنجیر به هم متصل هستند و لازم است که همه از وظایف خود آگاهی داشته باشند.   

مدیر گروه سلامت در بلایا و حوادث در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم شناسایی نقاط حادثه خیز شهرستان تاکید کرد و گفت: مسئولان ادارات و نهاد های شهرستان باید نقاط و اماکن عمومی حادثه خیز شهرستان را شناسایی ، و اقدامات لازم را در جهت رفع این نقاط به عمل آورند.

در ادامه این جلسه حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه مقابله ، پیشگیری و راه های کاهش صدمات ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی را عنوان کردند.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا