سرپرست فرمانداری بافق در جلسه شورای ترافیک شهرستان با اشاره به راه اندازی دوربین های نظارتی در سطح شهر، خواستار جلب رضایت مندی شهروندان و انعطاف در برخورد با تخلفات از سوی پلیس راهور شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ شوراي ترافيك بافق با حضور سرپرست فرمانداری، بخشدار مركزي، شهردار، رئيس شوراي شهر و دیگر اعضای این شورا در فرمانداری بافق برگزار شد.

سرپرست فرمانداری بافق در این نشست با اشاره به راه اندازی دوربین های نظارتی در سطح شهر بافق اظهار داشت: نصب و راه اندازی دوربین های نظارتی گامی موثر در پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات راهنمایی و رانندگی در سطح شهر می باشد.

"محمد  زاده رحمانی" گفت: ثبت تخلفات و اعمال مجازات و جرائم باید به صورت تدریجی صورت گیرد و باید از ضربتی عمل نمودن در برخورد با تخلفات جلوگیری شود.

وی در ادامه بر ضرورت جلب رضایت مندی شهروندان تاکید کرد و افزود: پلیس راهور، باید انعطاف پذیری و تخفیف در صدور جرائم راهنمایی و رانندگی مدنظر قرار دهند.

زاده رحمانی همچنین خواستار رعایت حفظ حریم شخصی شهروندان در زمان ثبت و اطلاع جرائم شد و تصریح کرد: در زمان ارسال عکس تخلفات رانندگی باید توجه لازم در حفظ حریم شخصی شهروندان لحاظ شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بافق نیز در این جلسه به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در بحث اطلاع رسانی به مردم در مورد کنترل ترافیک شهرستان توسط دوربین های نظارتی اشاره کرد.

"سروان رهاوي" افزود: تاکنون تعداد 11 دوربین نظارتی در سطح شهر فعال شده است.

وی گفت: در مجموع از 160 تخلف رانندگی در حال حاضر فقط تخلفاتي همچون نبستن كمربند ايمني ،استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی،تردد در خلاف جهت، استفاده نكردن از كلاه ايمني براي موتورسواران، عيب و نقص در سيستم روشنايي وسيله نقليه، عدم هوشياري كامل درهنگام رانندگي و توجه نكردن به علائم راهنمايي و رانندگي مورد شناسايي، ثبت و اعمال قانون براي رانندگان متخلف می شود.

رهاوی در ادامه پیرامون تردد کامیون های حمل بار در سطح شهر گفت: رانندگان وسایل نقلیه سنگین جهت تردد در سطح شهر می توانند با اخذ مجوزهای لازم اقدام به عبور و مرور در سطح شهر درساعات و مسیر های تعیین شده نمایند.

در ادامه این جلسه حاضرین پیرامون مسائل و مشکلات ترافیکی شهرستان از جمله ساماندهی تردد کامیون و تریلرهای بین شهری در بزرگراه بافق- یزد تا زمان تکمیل این بزرگراه، احداث پاسگاه بین جاده ای، اصلاح تابلوهای ترافیکی سطح شهر ،ساماندهی پیاده رو های اطراف مدارس و... به بحث و تبادل نظر پرداختند و تصمیماتی اتخاذ شد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا