قرار است آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت ویسکانسین این کشور بار دیگر شمارش شود.

به گزارش یزد فردا به نقل از  رویترز، هیئت انتخاباتی ویسکانسین روز جمعه موافقت خود را با بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت اعلام کرد. این در حالی است که نامزد حزب سبز، درخواست بازشماری آرا در سه ایالت آمریکا را که ترامپ به سختی توانست در آنها پیروز شود، مطرح کرده است.

ستاد انتخابات آمریکا اعلام کرد فرایند بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین از هفته آینده آغاز خواهد شد. هزینه شمارش حدود 3 میلیون رای این ایالت از سوی ستاد «جیل استاین»، نامزد حزب سبز آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، پرداخت می شود.

این ایالت باید تا 13 دسامبر (11 دی) نتیجه نهایی بازشماری آرا را اعلام کند. هزینه بازشماری آرا در این ایالت هنوز به طور دقیق مشخص نشده است؛ اما جیل استاین در صفحه شخصی خود در فیس بوک اعلام کرد هزینه بازشماری آرا حدود 1.1 میلیون دلار برآورد شده است. وی اظهار کرد برای بازشماری آرا در ایالت های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا تاکنون 5 میلیون دلار کمک مردمی جمع آوری کرده است. ترامپ با اختلاف بسیار کمی از کلینتون در این سه ایالت حساس پیروز شد.

جیل استاین اعلام کرد در نظر دارد حدود 7 میلیون دلار کمک مردمی برای بازشماری آرا در این سه ایالت جمع آوری کند. تلاش های او امیدهایی را در دل هواداران کلینتون زنده کرده است؛ اما احتمال تغییر نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حتی در صورت بازشماری آرای هر سه ایالت نیز بسیار اندک است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا