یزدفردا" عضو جامعه مدرسین گفت: به شکر خدا امروز در رأس حوزه های علمیه مدیری کارآمد، پویا و اصیلی است که اشراف کامل بر مسائل جهانی دارد و منشور جامع تحول در حوزه را در همین راستا تدوین کرده اند.
 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

آیت‌الله عباس کعبی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: حوزه علمیه قم همواره حوزه ای زنده، پویا و تأثیر گذار در سطح کشور و جهان اسلام است و سال تحصیلی نیز با نشاط و شادابی برپایه مأموریت های بنیادین حوزه های علمیه امروز رسما کارخود را آغاز می کند.

مأموریت های بنیادین حوزه علمیه

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مأموریت های پایه ای و بنیادین همان تربیت منابع انسانی کارآمد، تحقق امر تبلیغ، تحقیق، تبیین مناسبات بین نظام و حوزه های علمیه جهت تغذیه مبانی فکری نظام اسلامی و پاسخ گویی در صحنه روابط بین الملل است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی همراه با تحول در شورای عالی حوزه های علمیه و مدیریت حوزه های علمیه ابراز داشت: به شکر خدا امروز در رأس حوزه های علمیه مدیری کارآمد، پویا و اصیلی حضور دارد که اشراف کامل بر مسائل جهانی دارد و شخصی است که اتفاقا از اصالت و عمق حوزوی نیز برخوردار است و انتظارات حوزه را می داند و ما امیداوریم با با تحول در مدیریت حوزه، مدیریت تحول نیز به خوبی پیش برود.

انتظارات بزرگان از مدیر حوزه

آیت الله کعبی با اشاره به انتظارات بزرگان حوزه از مدیریت جدید حوزه های علمیه، برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت حوزویان جهت ساماندهی امور گوناگون حوزه را دو اصل ضروری دانست و تأکید کرد: آن گونه که خبردار شدیم ایشان منشور جامع تحول در حوزه را در همین راستا تدوین کرده اند.

وی افزود: ایشان آسیب شناسی خوبی را در حوزه صورت داده اند، رویکرد خوبی را تبیین کرده اند و تیم های مشاوره ای دارند که به خوبی و شبانه روز کار می کنند و ما انتظار داریم ایشان با مشورت با تیم های خود بتواند روز به روز در مسأله تحول موفق تر باشد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا