پایگاه خبری یزدفردا "وزیر خارجه روسیه در پاسخ به اتهام رئیس‌جمهور ترکیه درباره دست داشتن مسکو در تجارت نفتی با داعش گفت که عجیب است این موضوع چندین روز پس از ارائه مستندات درباره دست داشتن آنکارا در تجارت نفتی با داعش صورت گرفته است. 
 
به گزارش فارس، وزیر خارجه روسیه در پاسخ به اتهام‌زنی رئیس‌جمهور ترکیه درباره دست داشتن مسکو در تجارت نفتی با داعش، پاسخ جالبی داد.
 
در ادامه تنش‌ها بین روسیه و ترکیه بر سر سرنگونی سوخو ۲۴ در سوریه، فضای متشنج و اتهام‌زنی‌های دو طرف به هم ادامه دارد.
 
مقامات روسیه با بیان آنکه مدارکی از ارتباط دولت ترکیه با داعش به ویژه در حوزه «تجارت نفتی» در دست دارند، اتهاماتی به آنکارا زده‌ و در همین ارتباط اخیرا وزارت دفاع روسیه فیلم‌ها و تصاویری ماهواره‌ای از انتقال نفت قاچاق توسط داعش از سوریه به ترکیه منتشر کرده است.
 
مقامات ترکیه به ویژه شخص رجب طیب اردوغان این اتهامات را رد کرده و حتی رئیس‌جمهوری با مخاطب قرار دادن همتای روس خود گفته اگر ثابت شود آنکارا چنین اقداماتی انجام داده، از مقام خود کناره‌گیری می‌کند ولی اگر اینطور نشد، ولایدمیر پوتین باید استعفا دهد.
 
به گزارش خبرگزاری تاس، اردوغان در تازه‌ترین اظهارات خود توپ را به زمین روسیه انداخته و مسکو را به دست داشتن در تجارت نفتی با داعش متهم کرده است.
 
رئیس‌جمهور ترکیه گفته یکی از بازرگانان سوری که در تجارت نفتی با داعش دست داشته، گذرنامه روسی داشته و این نشان از دخیل بودن مسکو در این اقدام غیرقانونی است.
 
وزیر خارجه روسیه در واکنش به این اتهام‌زنی گفت: «من این بیانیه و اظهارنظر را ندیدم اما عجیب است که چنین حرفی پس از چند روز از انتشار خبر تجارت غیرقانونی نفتی و وقتی ما مدارک و شواهد خاص در این باره به رسانه‌ها دادیم، مطرح شد».
 
سرگئی لاوروف با بیان یک ضرب‌المثل روسی پاسخ جالی به اردوغان داده و بار دیگر موضوع دست داشتن آنکارا در تجارت نفتی با داعش را پیش کشید. او گفت که «ذهن و فرد خاطی هرگز روی آرامش را نمی‌بیند».
دویچه وله فارسی گزارش داد که شمار سلفی های آلمان رو به افزایش است این درحالی است که رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان تلاش سلفی ها برای جذب پناهجوهای جدید را تهدیدی برای امنیت آلمان می داند.
 
پایگاه اینترنتی رادیو صدای آلمان (دویچه وله) درگزارشی به شرح زیر نوشت : بنا بر داده های سازمان امنیت داخلی آلمان، شمار سلفی های آلمان به 7900 نفر رسیده که بالاترین رقم در سال های اخیر است. 
 
پایگاه خبری یزدفردا "هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان یادشده درگفت وگو با روزنامه تاگس اشپیگل، با اعلام این موضوع گفته است که شمار سلفی های آلمان دو سال پیش از 5500 نفر فراتر نمی رفت.
 
ماسن درعین حال ازکاهش رشد سریع شمار اسلام گرایان افراطی آلمان که درحال رفت و آمد به مناطق تحت حکومت داعش درسوریه وعراق بوده اند خبر داده است. 
 
به گفته او، تعداد این جهادگران سلفی امسال به 700 نفر می رسد، درحالی که این رقم سال گذشته از 270 نفر به 550 نفر رسید که افزایش صد درصدی را نشان می داد.
 
ماسن هشدار داده که نباید پناهجویان را به طور فله ای تهدید بالقوه تروریستی به حساب آورد؛ در عین حال «کوته نظری هم خواهد بود که تصور کنیم این موج پناهجویی هیچ تاثیری بر امنیت ما نخواهد داشت. همین که سلفی ها برای جذب پناهجویان اطراف اردوگاه های آنها در رفت و آمدند، خود نشانه ای از یک خطر بالقوه است.»
 
او طرح های کشف شده و متعدد راستگرایان افراطی برای حمله به مساجد و محل های استقرار پناهجویان مسلمان را به شدت نگران کننده توصیف کرد.
 
این پایگاه خبری درادامه رشد داعش درغرب را نشانه بحران هویت دانست ونوشت:اسکات اتران باعنوان مردم شناس آمریکایی که از سال ها پیش در مرکز ملی تحقیقات علمی پاریس کار می کند ، می گوید راه حل نظامی برای ازبین بردن داعش ناکارآمد است و قدرت جذب این گروه نشانه ای ازبحران فرهنگی درغرب است .
 
او هشدار می دهد که نباید گروه 'داعش' را به یک گروه تروریستی یا 'نمایندگان عصر حجر' یا گروهی نهیلیسم وبربر فروکاست، بلکه باید دریافت که قدرت جذابیت آن در چیست.
 
اتران که اندکی پس از ترورهای پاریس مقاله ای با همین مضمون در نشریه نیویورک ریویو منتشر کرد و بحث های دامنه داری برانگیخت، معتقد است که قدرت جذب داعش در این است که جهان متفاوتی را پیش روی جوانان می گذارد و زیر شعارها و بنرهای مربوط به محمد، نقشی روشن را برای آنها تصویر می کند.
 
مردم شناس آمریکایی در توضیح نظرات خود، داعش را جنبشی پر شر وشور، پرتحرک و انقلابی توصیف می کند که شعارها ورفتارها وآموزه هایش بسان نازی ها وبلشویک ها در نقطه مقابل وازدگی وآمال مردگی بخشی ازجوانان درغرب است ولذا برای شماری از این جوانان جذابیت دارد.
 
اتران می گوید که شغل و مصرف و رستوران و دیسکو به بحران هویتی که بخشی از جوانان غرب به آن دچارند پاسخ نمی دهد. این جوانان از نظر او می خواهند برای 'چیزی' درگیر شوند و داعش به این نیاز و گرایش آنها پاسخ می دهد.
 
به عقیده اتران، مادامی که غرب نتواند جذابیت های جدیدی برای جوانانش ایجاد کند، برخورد نظامی صرف با گروه 'داعش' حلال مشکل نخواهد بود.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پروانه انتشار

پایگاه خبری
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا