نشست مشترک مدیران چادرملو با سرمایه‌گذاران خارجی/امضای تفاهم‌نامه همکاری بین چادرملو و جهاد دانشگاهی/انجام تست سرد فولاد چادرملو تا پایان ۹۴/پیشرفت 96 درصدی پروژه نورد ابرکوه/

 نشست مشترک مدیران چادرملو با سرمایه‌گذاران خارجی

تاریخ انتشار : شنبه ۷ آذر/ به گزارش واحد تامین خبر پایگاه خبری یزدفردا "به درخواست گروهی از سرمایه‌گذاران خارجی برای آشنایی با فعالیت‌ها و طرح‌ها و برنامه‌های آتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، نشست مشترکی در سالن کنفرانس این شرکت در تهران برگزار شد.

در این نشست که 20 تن از سرمایه‌گذاران از کشورهای فرانسه، انگلستان، هلند، ایرلند، ترکیه، اردن، لبنان، هندوستان، آفریقای جنوبی و زیمبابوه و جمعی از مدیران شرکت چادرملو حضور داشتند، محمد نوریان توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های شرکت چادرملو و طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌بخش این شرکت به منظور تکمیل زنجیره تولید و همچنین میزان سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در طرح‌های توسعه‌ای و در دست اجرا ارائه کرد.

سپس به پرسش‌های حاضران در خصوص میزان هزینه تولید هر تن سنگ آهن و فرآورده‌های آن و نیز وضعیت سوددهی شرکت پاسخ گفت.

نوریان همچنین تاکید کرد: برای حفظ بازار رقابت در تولید سنگ آهن راهی جزء کاهش هزینه‌های تولید نیست و ما نیز یکی از مهمترین برنامه‌های دستور کار خود را رسیدن به این هدف در نظر گرفتیم.

سرمایه‌گذاران خارجی نیز ضمن معظم توصیف کردن چادرملو، اینکه این شرکت توانسته در شرایط تحریم‌ها و همچنین کاهش قیمت جهانی سنگ آهن و محصولاتی فولادی، همچنان به اجرای طرح‌های توسعه خود بپردازد را نشان از دوراندیشی و توان بالای مدیران شرکت عنوان کردند.
رایزنی جهاد دانشگاهی با چهار شرکت فولادی
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴- نشست مشترک مسوولان جهاد دانشگاهی و مدیران عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد ارفع، پامیدکو و رییس هیئت مدیره فولاد سرمد در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار و تفاهم نامه همکاری میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و جهاددانشگاهی منعقد شد. 
 
به گزارش یزدفردا" در این نشست 27 طرح در حوزه های صنایع فولاد، خدمات مهندسی و ارایه مشاوره به شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد ارفع، پامیدکو و رییس هیئت مدیره فولاد سرمد پیشنهاد شد.

در ابتدای این نشست رییس جهاد دانشگاهی به ارایه گزارشی از فعالیتهای جهاد دانشگاهی پرداخت ودر رابطه با فیلترهای کیسه ای و بگ هاوس،دکل حفاری،سامانه پیشگیری از رسوب در کف مخازن نفتی، فرستنده های رادیویی، بازوهای بارگیری، برج خنک کننده، ساخت فیلتر الکترواستاتیک ها و ... توضیحاتی ارایه کرد.

دکتر حمیدرضا طیبی در رابطه با دکل های حفاری که در حال حاضر جهاد دانشگاهی برروی آن کار می کند، اظهار کرد: این دکل 40 درصد ساخت داخل است و ما توانایی داریم که این کار را به 70 درصد برسانیم .

وی بااشاره به فعالیت پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی تصریح کرد: پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی درحال حاضر برروی اکوسیستم طبیعی، پسماندها، زباله سوزها و ... فعالیت می کند.

رییس جهاد دانشگاهی بااشاره به فلسفه کار جهاددانشگاهی گفت: اساس کار این است که در زمینه هایی کار کنیم که دیگران کار نمی کنند مانند سلولهای بنیادی که بخشهای خصوصی کار نمی کنند، زیرا این کار توان مالی زیادی می خواهد.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش نیز کارهای خوبی داریم و می توانیم در این زمینه نیز با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

در ادامه این نشست هر یک از مدیران واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی تربیت مدرس، علم و صنعت، شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر و تهران به بیان توضیحاتی در رابطه با فعالیت های واحد خود و پیشنهادهایی برای شرکت چادرملو ارایه کردند.
مهندس محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه این نشست گفت: ما نیز علاقه مند به همکاری هستیم و تلاش می کنیم هر چه بیشتر صاحب تکنولوژی داخلی شویم.

وی اظهار کرد: ما حدود 70 تا 80 درصد قطعات مورد نیاز خود را بومی سازی کردیم و هر سال نیز وابستگی مان به خارج کمتر می شود.

نوریان با تأکید بر استقبال از همکاری با جهاد دانشگاهی تصریح کرد: ما استقبال می کنیم با مراکز پژوهشی به ویژه جهاددانشگاهی که عملی تر کار می کند، همکاری کنیم.

در این نشست مهندس خیاط مدیرعامل شرکت فولاد ارفع گفت: فعالیت شرکت ما که بخشی از شرکت چادرملو است طراحی، ساخت و نصب تولیدات معدنی است که هم در حوزه معدن و هم صنعت کار می کنیم.

در ادامه مهندس دشت بزرگی مدیر عامل شرکت پامیدکو با اشاره به اینکه تعامل بین دانشگاه و صنعت رشد نکرده است، اظهار کرد: دانشگاه راه خودش را و صنعت هم راه خودش را می رود.

در این نشست مهندس کیوان آرا رییس هیئت مدیره فولاد سرمد بیان کرد: صنعتی که در حال حاضر ما داریم از صنعت روز دنیا عقب است. چالش الان ما را خارجی ها 20 سال پیش داشتند.

وی در ادامه اظهار کرد: فاصله بین دانش و صنعت که تکنولوژی است را باید پر کرد. مزیت جهاد دانشگاهی این است که در حوزه RND می تواند کار کند و این حلقه مفقوده را پر کند. در حوزهRND ها می توانیم با جهاد دانشگاهی به نتایج خوبی برسیم.

گفتنی است، در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری در حوزه های آموزشی و پژوهشی بین مهندس نوریان به نمایندگی از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و دکتر امین اسماعیلی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین چادرملو و جهاد دانشگاهی

13 آبان 1394/- درنشست مشترک مدیران عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، و مسوولان جهاد دانشگاهی، تفاهم نامه همکاری میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و این نهاد تحقیقاتی و پژوهشی منعقد شد.
 

 به گزارش واحد تامین خبر پایگاه خبری یزدفردا "، در این نشست که مدیران عامل فولاد ارفع، پامیدکو و رییس هیئت مدیره فولاد سرمد نیز حضور داشتند، 27 طرح در حوزه های صنایع فولاد، خدمات مهندسی و ارایه مشاوره به شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد ارفع، پامیدکو و رییس هیئت مدیره فولاد سرمد پیشنهاد شد.

در ابتدای این نشست رییس جهاد دانشگاهی به ارایه گزارشی از فعالیتهای جهاد دانشگاهی در زمینه فیلترهای کیسه ای و بگ هاوس،دکل حفاری،سامانه پیشگیری از رسوب در کف مخازن نفتی، فرستنده های رادیویی، بازوهای بارگیری، برج خنک کننده، ساخت فیلتر الکترواستاتیک ها و ... توضیحاتی ارایه کرد.

حمیدرضا طیبی در رابطه با دکل های حفاری که در حال حاضر جهاد دانشگاهی برروی آن کار می کند، اظهار کرد: این دکل 40 درصد ساخت داخل است و ما توانایی داریم که این کار را به 70 درصد برسانیم.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به فلسفه کار جهاددانشگاهی گفت: اساس کار این است که در زمینه هایی کار کنیم که دیگران کار نمی کنند مانند سلولهای بنیادی که بخشهای خصوصی کار نمی کنند، زیرا این کار توان مالی زیادی می خواهد.

در ادامه این نشست هر یک از مدیران واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی تربیت مدرس، علم و صنعت، شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر و تهران به بیان توضیحاتی در رابطه با فعالیتهای واحد خود و پیشنهادهایی برای شرکت چادرملو ارایه کردند.

محمود نوریان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه این نشست با تاکید بر عزم و اراده این شرکت در خصوصی بهره گیری از توان متخصصان و کارشناسان داخلی و استقبال از نوآوری ها و خلاقیت های پژوهشکده های دانشگاهی گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توانسته با مشارکت صنعتگران داخلی تاکنون بیش از 8 هزار قطعه و تجهیزات فنی و صنعتی را بومی سازی کند و در حال حاضر بیش از 70 درصد قطعات را در داخل کشور تولید می کنیم و با این خط مشی توانستیم هر سال بیش از پیش از وابستگی خود به خارج بکاهیم.

وی تصریح کرد: ما از هر ایده جدید و ابداعی که بتواند با حفظ تمام استانداردهای لازم بهره وری و راندمان تولید را افزایش دهد در عین حال در مصرف انرژی صرفه جویی نماید و سازگار با محیط زیست باشد استقبال می کنیم و علاقه مند به همکاری هستیم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بار دیگر تاکید کرد: براساس خط مشی چادرملو همواره در تلاش هستیم هر چه بیشتر صاحب تکنولوژی داخلی شویم.

همچنین در این نشست خیاط، مدیرعامل شرکت فولاد ارفع گفت: فعالیت شرکت ما که بخشی از شرکت چادرملو است طراحی، ساخت و نصب تولیدات معدنی است که هم در حوزه معدن و هم صنعت کار می کنیم.

دشت بزرگی، مدیرعامل شرکت پامیدکو نیز با انتقاد از نبود تعامل موثر بین دانشگاه و صنعت گفت، متاسفانه همچنان دانشگاه و صنعت هر کدام راه خودشان را می روند و کمتر در جهت حل نیاز های یکدیگر حرکت می کنند.

کیوان آرا، رییس هیات مدیره فولاد سرمد هم با بیان اینکه صنعتی که در حال حاضر ما داریم از صنعت روز دنیا عقب است، افزود: فاصله بین دانش و صنعت که تکنولوژی است را باید پر کرد. مزیت جهاد دانشگاهی این است که در حوزه RND می تواند کار کند و این حلقه مفقوده را پر کند. در حوزهRND ها می توانیم با جهاد دانشگاهی به نتایج خوبی برسیم.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری در حوزه های آموزشی و پژوهشی بین مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی امضا شد.

 

طالبی در گفت‌وگو یی خبر داد:
انجام تست سرد فولاد چادرملو تا پایان ۹۴/پیشرفت 96 درصدی پروژه نورد ابرکوه
تاریخ انتشار : شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴/پایگاه خبری یزدفردا " مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: به احتمال زیاد تست سرد پروژه فولاد چادرملو تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.
 

 

 

حسین طالبی   درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه فولاد چادرملو اظهار کرد: تاریخ بهره‌برداری از این پروژه فعلا به تعویق افتاده است و به احتمال بسیار زیاد تست سرد این پروژه تا پایان سال انجام خواهد شد. ضمن اینکه پیشرفت پروژه نورد ابرکوه هم حدود 96 درصد است و این پروژه نیز احتمالا تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه پروژه انتقال آب خلیج فارس به معادن کرمان و یزد از اولویت بالایی برای چادرملو برخوردار است، اظهار کرد: پیشنهادی که ما برای دولت در زمینه حمایت از معادن داریم این است که دولت از اهرم بهره مالکانه و حق انتفاع استفاده کند و در شرایط کنونی که همه معادن دچار بحران هستند، برای دریافت این مطالبات به معادن فشار وارد نکند.

طالبی افزود: اینکه دولت بحث بهره مالکانه و حق انتفاع را در بودجه می گنجاند باعث می‌شود تا مجلس به هر قیمتی سعی در اخذ این درآمدها از معادن داشته باشد و به همین دلیل معادن دچار بحران می‌شوند. بهره مالکانه و حق انتفاع اهرم هایی هستند که دولت می‌تواند در شرایط رکود و بحران از آنها در جهت حمایت از معادن استفاده کند.

مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اینکه منابع آزاد شده دولت ناشی از لغو تحریم‌ها در ابتدا به پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران اختصاص خواهد یافت، اظهار کرد: بعد از درآمد نفت، یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی دولت، درآمدهای مالیاتی است و وقتی تولید رونق بگیرد قطعا درآمد مالیاتی دولت نیز افزایش می‌یابد. بنابراین حمایت از معادن در جهت افزایش تولید سیاست منطقی به نظر می‌رسد./منبع"ماین

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا