پایگاه خبری یزدفردا "با حضور مسئولین شهرستان، سازمانها و ارگانهای مربوطه و حضور اعضا کانون دانش آموزی هلال احمر و تیم توانا جمعیت هلال احمر اردکان مانور زلزله در مدرسه دبستانه دخترانه 22 بهمن اردکان به صورت نمادین برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "جواد کمال آبادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان گفت: همزمان با سراسر کشور مانور زلزله و ایمنی در مدارس در مدرسه دبستان دخترانه 22 بهمن اردکتن با حضور 150 نفر برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان هدف از برگزاری این مانور را افزایش میزان دانش و آگاهی دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی با پدیده زلزله عنوان کرد و افزود: بالا بردن میزان آمادگی دانش‌آموزان و نیروهای عملیاتی امداد و نجات از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

وی تصریح کرد: شناخت کمبود‌ها، نواقص و نقاط ضعف و تلاش برای رفع کاستی‌ها از دیگر اهداف برگزاری مانور زلزله و ایمنی است.

کمال آبادی با اشاره به اینکه هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس با شعار مدرسه ایمن = جامعه تاب آور برگزار شد ، خاطرنشان کرد: اجرای این چنین مانور ها و آموزش ها باعث افزایش سطح ایمنی، کاهش خطر‌پذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس از طریق تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده در مواجهه با حوادث و ترویج فرهنگ ایمنی در جامعه است.

این مقام مسئول بیان داشت : در این مانور که همزمان با سراسر کشور و با هدف ارتقاء سطح آگاهی و آمادگی دانش آموزان برگزار گردید سناریوی مربوط به وقوع یک زلزله فرضی با پخش آژیر خطر به اجرا درآمد. در این شبیه سازی؛ دانش آموزان نسبت به پناه گیری در نقاط ایمن مدرسه اقدام نمودند.

وی گفت : خواهران امدادگر عضو تیم توانای جمعیت هلال احمر اردکان با حضور در محل؛ به تخلیه صحیح کلاس های درس، انجام کمکهای اولیه بر روی مصدومان و حمل دانش آموزان مصدوم به روشهای مختلف اقدام کردند. لازم به ذکر است عوامل امدادی هلال احمر شهرستان پیش از برگزاری مانور؛ نحوه مواجهه با حادثه زلزله و پناه گیری ایمن را بصورت تئوری به دانش آموزان مدرسه 22 بهمن آموزش دادند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا