پایگاه خبری یزدفردا "مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت: لازم است نگاه منطقي و همراه با علم و پژوهش جايگزين نگاه‌های سلیقه‌ای و فردي در حوزه بانوان و خانواده شود.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "جلسه گروه كاري پژوهش و هم‌اندیشی با اساتيد دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه يزد با حضور مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در دفتر رياست اين دانشكده برگزار شد.
«فخرالسادات خامسي هامانه» در اين نشست صميمي ضمن تشريح برنامه‌های متنوع و گسترده دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اظهار داشت: اين دفتر نقش هدايتگري و هماهنگي امور مختلف بانوان در خانواده را در سطح استان بر عهده دارد.
وي ادامه داد: موضوعات هدايت و حمايت از امور فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي زنان و خانواده، مطالعه و تحقيق در زمینه‌های مرتبط با خانواده و جهت‌دهی آن‌ها به‌سوی سیاست‌های كلان كشوري و نظام، سازمان‌دهی و ساماندهي امور فرهنگي و اجتماعي بانوان ازجمله محورهايي است كه در دفتر امور بانوان و خانواده استانداري پيگيري می‌شود.
خامسي هامانه افزود: يكي از اقدامات انجام‌شده تدوين طرح پژوهشي فرا تحلیل مطالعات انجام‌شده در حوزه زنان بوده كه اين طرح پژوهشي نشان می‌دهد بيشترين پژوهش‌ها و مقالات در حوزه پزشكي، باروري و ناباروري، سرطان و ساير مسائل و مشكلات رواني و اجتماعي بانوان بوده است.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري تصريح كرد: بايد از فعالیت‌های پراكنده و موازي كاري در حوزه بانوان پرهيز نماییم و برنامه‌هایی كه براي زنان و خانواده تدوين می‌شود ريشه علمي، تحقيقاتي و پژوهشي داشته باشد.
وي با تأكيد بر ضرورت ايجاد يك مركز تحقيقاتي در امور بانوان و خانواده در استان گفت: بايد از ظرفيت نخبگان علمي و اساتيد صاحب‌نظر در اين حوزه به نحو مطلوب استفاده نماییم تا برنامه‌هایی كه براي زنان تدوين می‌کنیم مثمر ثمر و داراي اثر ماندگاري باشد.
خامسي هامانه اظهار داشت: شايسته است با نگاهي علمی‌تر، منطقی‌تر و دين مدارانه تر به حقوق و مسائل بانوان توجه شود و پیش‌زمینه‌ها و باورهاي غلط در اين حوزه را با آگاهي بخشي به جامعه رفع نماییم.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري تصريح كرد: مركز تحقيقاتي امور بانوان و خانواده می‌تواند پس از تشكيل ضمن تهيه يك بانك اطلاعاتي از پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه زنان، پایان‌نامه‌ها و كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي در استان را به سمت مباحث بانوان و خانواده با رويكرد استاني، اقليمي و بومي هدايت كند و با برقراري ارتباط مناسب بين حوزه و دانشگاه به انسجام‌بخشی و آسیب‌شناسی تحقيقات انجام‌شده در اين بخش بپردازد.
خامسي هامانه در پايان سخنان خود بابیان اينكه بايد ظرفيت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه بانوان گسترش يابند بر استفاده از ظرفيت مؤسسات خيريه فعال در حوزه زنان و خانواده و جلسات محله‌ای كه با محوريت بانوان تشكيل می‌شود در راستاي رفع مشكلات بانوان تأكيد كرد.
در ابتداي اين نشست هم‌اندیشی رئيس دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه يزد ضمن تشريح فعالیت‌های اين دانشكده اظهار داشت: بيش از 65 درصد پایان‌نامه‌های دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه يزد به حوزه بانوان و خانواده و مشكلات مرتبط با اين حوزه پرداخته است.
«حسين افراسيابي» ادامه داد: اساتيد و دانشجويان اين دانشكده آمادگي كامل دارند تا با همكاري دفتر امور بانوان و خانواده استانداري فعالیت‌های پژوهشي و تحقيقاتي مؤثري را در راستاي ارتقاي جايگاه و نقش زنان در خانواده و جامعه انجام دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا