پایگاه خبری یزدفردا "معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد با همراهي بخشدار تفت و مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي در اين شهرستان از بخش مرکزي شهرستان و دهستان هاي نصرآباد، علي آباد و دهشير بازديد کردند.

 به گزارش  پایگاه خبری یزدفردا "در نشست محمدرضا نصيري معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري اين اداره کل و فرماندار شهر نمونه گردشگري تفت توضيحاتي درخصوص زيرساخت هاي گردشگري اين شهرستان به عنوان يکي از يازده شهر نمونه گردشگري ارائه گرديد و فرماندار تفت بر لزوم اختصاص اعتبارات ملي و استاني با همکاري فرمانداري و شهرداري جهت ايجاد تأسيسات گردشگري تأکيد کرد. همچنين مقرر گرديد فرمانداري و بخشداري شهرستان جهت ايجاد واحدهاي مستقل اقامتي در کل شهرستان تفت جانمايي لازم را انجام داده و جهت اقدامات بعدي به ميراث فرهنگي اعلام نمايند.

معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري ميراث فرهنگي عنوان کرد: در اين نشست مقرر گرديد مطالعه شهرنمونه گردشگري اين شهرستان توسط پيمانکار به مرحله اجرا در آيد.

نصيري افزود: ايجاد و بهسازي سرويس هاي بهداشتي در دهستان هاي شهرستان تفت در اولويت قرار دارد که اميد است با همکاري فرمانداري، بسيج سازندگي و ميراث فرهنگي اقدام شود.

اين مقام مسئول تصريح کرد: با توجه به عدم وجود تأسيسات اقامتي ـ پذيرايي در دهستان نصرآباد نيز مقرر شد شرکت تعاوني دهياري ها با همکاري ميراث فرهنگي نسبت به ايجاد واحد اقامتي و پذيرايي در اين دهستان اقدام نمايد.

وي همچنين خاطرنشان ساخت: دو واحد بوم گردي با پيگيري هاي دهياري و بخشداري نيز ايجاد خواهد شد.

نصيري دهستان علي آباد با وجود داشتن قلعه اي تاريخي و زيبا که در نزديکي شاهراه يزد ـ شيراز قرار دارد را دهستاني با پتانسيل بالقوه گردشگري دانست و افزود: اميد است با همکاري شرکت تعاوني و شورا مطالعاتي در خصوص طراحي و ايجاد کمپ گردشگري در اين دهستان انجام شود.

معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري ميراث فرهنگي يزد درخصوص دهستان دهشير اظهار داشت: تبديل کاروانسراي موجود در دهستان دهشير به واحد بوم گردي و راه اندازي محل ارائه توانمندي هاي صنايع دستي با همکاري شورا، دهياري و بخشداري اين دهستان نيز از اولويت هاي در دست اجرا در دهشير مي باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا