مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد گفت: محور توسعه اجتماعي رضايت مردم است و بدون ترديد همه اقدامات توسعه اي بايد در همين راستا انجام شود.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "جلسه ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي شهرستان يزد با حضور مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، فرماندار يزد و اعضاي اين ستاد در فرمانداري يزد برگزار شد.
«مجيد جواديان زاده» در اين جلسه اظهار داشت: شهروندان وقتي بدانند كه حقوق آنها در قالب حقوق اجتماعي ديده مي شود، رضايت خاطر بيشتري را از جامعه و زندگي خود كسب مي كنند.
وي افزود: با درك همين موضوع بحث ستاد صيانت مطرح شده و كارگروه صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي به عنوان يكي از پوياترين كارگروه هاي استان در حال فعاليت است.
جواديان زاده خواستار ارتباط مؤثر مسئولان با رسانه هاي مكتوب و مجازي استان شد و ادامه داد: بايد از طريق تبليغات و اطلاع رساني مناسب ضمن ترويج دادن گفتمان حقوق شهروندي در جامعه، همه اقشار مردم را با حقوق قانوني خود آشنا سازيم كه اهالي رسانه براي تحقق اين مهم نقش موثري بر عهده دارند.
 شهروندان بايد از حقوق خود در جامعه مطلع باشند
 فرماندار يزد نيز در اين جلسه گفت: رضايت اجتماعي شهروندان با رعايت مباحث حقوق شهروندي گره خورده و اينكه در قرآن كريم از "بلد امين" ياد مي شود، در همين رابطه است.
«محمود شاكري شمسي» با بيان اينكه هدف از برگزاري جلسات بايد رفع مشكلات و ارتقاء وضعيت موجود باشد اظهار داشت: در شهرستان يزد تنها به دنبال ارائه آمار نيستيم بلكه سعي داريم با همت و تلاش همه دستگاه هاي اجرايي شهرستان و همكاري  نهادهاي استاني موانع و مشكلات گذشته را برطرف نماييم.
وي مباحث حقوق شهروندي را بسيار مهم و گسترده دانست و تصريح كرد: مهم ترين نكته اي كه در اين حوزه بايد به آن توجه شود اين است كه هم مسئولان و هم خود مردم به حقوق و وظايفشان آگاهي و اشرافيت كامل داشته باشند.
شاكري شمسي افزود: مقام معظم رهبري نيز بارها در سخنراني هاي خود بر رعايت حقوق شهروندي تأكيد داشته اند كه نمود عيني آن را مي توان در 20 پرسش مطرح شده توسط ايشان در رابطه با سبك زندگي ايرانيان مشاهده نمود.
فرماندار يزد در پايان سخنان خود خواستار برگزاري دوره هاي آموزش حقوق شهروندي ويژه مديران ادارات و نهادهاي شهرستان يزد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا