شکارچیان 4 "کل وحشی" دستگیر شدند

یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : یزد- پلیس شهرستان "مهریز" این استان چهار تن از شکارچیان غیرمجاز محیط زیست را با چهار لاشه شکار شده "کل وحشی"، شناسایی و دستگیر کرد.

سرهنگ "علیرضا خدایی" فرمانده انتظامی شهرستان مهریز در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز محیط زیست در منطقه­ی کوهستانی "دامگاهان" این شهرستان، ماموران پلیس امنیت عمومی به محل اعزام شدند.

سرهنگ خدایی افزود: با حضور ماموران پلیس، شکارچیان اقدام به فرار از محل کرده که در یک عملیات ضربتی، ماموران پلیس هر چهار شکارچی را دستگیر کردند.

وی، ادامه داد: با دستگیری این افراد تعداد چهار لاشه "کل وحشی" و همچنین دو قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز از آنها کشف و متهمان نیز به دادسرا معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهریز در پایان گفت: با دستور مقام قضایی هر چهار متهم، روانه زندان شدند.

 

سردار "ایرج کاکاوند" در جلسه هماهنگی پلیس و دانشگاه:رویکرد پلیس در برخورد با جرایم، رویکردی مبتنی بر علم و دانش است

یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : یزد- فرمانده انتظامی استان، ضمن اشاره به انجام ماموریت های مختلف پلیس در سطح جامعه در راستای پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: رویکرد پلیس در برخورد با جرایم، رویکردی مبتنی بر علم و دانش است.

 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: سردار "ایرج کاکاوند" در جلسه هماهنگی پلیس و دانشگاه، ضمن اشاره به گسترش علم و فناوری در دنیای کنونی، ادامه داد: داشتن پلیس دانش بنیان در سطح جامعه امروزی امری ضروری است.

وی خواستار استفاده از ظرفیت دانشگاه در پیشبرد اهداف علمی پلیس شد و خاطرنشان کرد: امروز پلیس برای پیشبرد اهداف خود در زمینه های کشف جرم، پیشگیری اجتماعی از جرایم در حوزه های گوناگون و... رویکرد علمی را سرلوحه­ی کار خود قرار داه است.

این مقام ارشد انتظامی ضمن اشاره به انجام ماموریت های مختلف پلیس در سطح جامعه در راستای پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: رویکرد پلیس در برخورد با جرایم، رویکردی مبتنی بر علم و دانش است.

سردار کاکاوند، انجام کار فرهنگی در بین شهروندان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: کار فرهنگی به خوبی جواب می­دهد اما نکته مهم این است که از کجا باید شروع کنیم.

فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه تصریح کرد: نقطه­ی شروع ما در بحث فرهنگ سازی و آگاهسازی مردم بسیار مهم است و نقش دستگاه­ها به ویژه نخبگان و دانشگاه در این حوزه،کاملا ملموس و نقش بی بدیلی است.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری بین فرماندهی انتظامی این استان و دانشگاه یزد منعقد شد.

شایان ذکر است اولین همایش "فرهنگ رانندگی، قانون گریزی و رفتار تهاجمی" در اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه یزد با مشارکت فرماندهی انتظامی استان یزد برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا