به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: در نشستي با حضور معاون و كارشناس دفتر بازرسي و ارزيابي عملكرد استانداري ، معاون فرماندار و مديران دستگاههاي اجرايي شهرستان بافق ؛ روشهاي بازرسي ، طرح تكريم ارباب رجوع و سلامت اداري مورد بحث قرار گرفت.

در ابتدا معاون فرماندار بافق با اشاره به اينكه برنامه تحول در نظام اداري كشور مصوبه شوراي عالي اداري كشور مي باشد گفت : به منظور ايجاد تحول در نظام اداري كشور و نيز بررسي علمي و دقيق اقداماتي كه در سازمانها انجام ميشود ، برنامه اي تحت عنوان تحول در نظام اداري تنظيم و تصويب شد.

محمد علي طالعي هدف از اجراي اين طرح را تحول در ساختارهاي تشكيلاتي دولتي برشمرد و تصريح كرد : سرعت، صحت و دقت در انجام كار مراجعان ، چگونگي رفتار و برخورد با خدمت گيرندگان و اطلاع رساني مناسب ، برنامه ارتقاء و حفظ كرامت مردم در نظام اداري به عنوان يكي ار برنامه هاي هفتگانه تحول در نظام اداري مي باشد.

در ادامه معاون دفتر بازرسي و مديريت عملكرد استانداري يزد با تاكيد بر تشكيل شوراي نظارتي شهرستان گفت : به منظور ارتقاء سلامت اداري ، ارتقاء و حفظ كرامت مردم در نظام اداري و بازرسي هاي مدون و برنامه ريزي شده از مجموعه ادارات شهرستان مي بايد اين شورا تشكيل و به صورت منظم تشكيل و گزارش آن به استان ارسال شود.

علي بابائي با اشاره به اهداف تشكيل شوراي نظارتي در شهرستان گفت : رسيدگي به تخلفات اداري ، برقراري ارتباط هاي مستمر با مراكز خدماتي ، علمي و آموزشي ، تلاش براي انتخاب بازرس نمونه شهرستان ، همكاري با نشريات به ممنظور آگاه سازي مردم ازجمله اهداف و اقداماتي است كه در اين شوراي مي بايست اجرايي شود.

وي به اجراي دقيق طرح تكريم مردم و جلب رضايت ارباب رجوع در نظام اداري اشاره كرد و هدف از اجراي اين طرح را اطلاع رساني مناسب به مراجعان درباره نحوه خدمت رساني ، تدوين منشور اخلاقي سازمان، نظر خواهي از مراجعان به اداره ها ، درياره كيفيت خدمت دهي و چگونگي برخورد كاركنان و نظر سنجي از مردم درباره رضايت آنان از كيفيت خدمت رساني دستگاه هاي دولتي بيان كرد.

در ادامه كارشناس ارشد دفتر بازرسي استانداري يزد به شاخص هاي يك مدير موفق در سازمان اشاره كرد و گفت : تصميم گيري بجا و دقيق ، بكارگيري از كارشناسان خبره در مديريت هاي اجرايي ، پيشه كردن نظم و تقوا در امور ، دستگيري از كارمندان نيازمند و مشكل دار ، داشتن روحيه تعامل با ساير دستگاههاي ، قرار دادن جانشين خوب ، داشتن تدبير و انديشه عالي ، كشف و شناخت لغزشگاههاي سازمان ، مراقبت و نظارت دقيق بر مجموعه ، ترفيع و تشويق كاركنان از جمله مهم ترين شاخص هاي مدير موفق مي باشد.

در پايان برخي از مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان به بيان نظرات ، سوالات و پيشنهادهاي خود پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا