استاندار يزد گفت: ضروري است اقامه نماز و فرهنگ اين فريضه ديني در بين نسل نوجوان و جوان گسترش و ترويج يابد و اين مهم را بايد از مدارس آغاز كنيم.

یزدفرداشامگاه دوشنبه 25 آبان ماه جلسه شوراي اقامه نماز استان با حضور نماينده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه يزد، استاندار یزد و اعضاي اين شورا در سالن كنفرانس ستاد اقامه نماز استان برگزار شد.
 استاندار يزد در اين جلسه ضمن گراميداشت ايام ماه صفر اظهار داشت: همه مسائل زندگي ما از نماز سرچشمه می‌گیرد و ارزش‌های الهي و احكام اسلامي حول محور نماز معنا پيدا می‌کند.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: براي ترويج اقامه نماز در بين نسل نوجوان و جوان بايد از مدارس شروع كنيم و با تشريح و تبيين فلسفه نماز براي دانش آموزان عشق و علاقه آن‌ها به اين فريضه ديني و ساير مسائل مذهبي را افزايش دهيم.
وي با اشاره به برگزاري جشنواره شعر نماز و نيايش در استان يزد در آینده‌ای نزديك افزود: شايسته است برنامه‌های فرهنگي و جشنواره‌هایی كه در حوزه نماز تدارك ديده می‌شود براي نسل جوان و ساير اقشار جامعه جذابیت‌های لازم را داشته باشد.
ميرمحمدي تصريح كرد: براي جذب نوجوانان و جوانان به نماز بايد از برنامه‌هایی استفاده كنيم كه آن‌ها را به خواندن نماز و حضور در مساجد و ساير مراسم‌های مذهبي تشويق و ترغيب کند.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان بر مشاركت مردم و بخش غيردولتي در كنار نهادهاي دولتي براي ترويج فرهنگ نماز در جامعه تأكيد كرد و گفت: لازم است در كنار نهادهاي دولتي چهره‌های مؤمن، متدين و تأثيرگذار استان حضورداشته باشند تا براي تحقق اين مهم بيشتر از گذشته موفق باشيم.
استاندار يزد در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با تلاش همه عالمان ديني و مسئولان استان بتوانيم فرهنگ اقامه نماز به‌ویژه خواندن نماز در زمان اول وقت و به‌صورت جماعت را در جامعه گسترش دهيم.


اقامه نماز راه مقابله بانفوذ دشمن


در ابتداي اين جلسه نماينده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه يزد گفت: خواندن نماز براي همه اقشار جامعه سازنده و مفيد است اما لازم است نسل جوان خود را بيشتر از ديگران به اقامه نماز تشويق كنيم.
«آیت‌الله محمدرضا ناصري» افزود: هدف دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي دور کردن فرزندان ما از خداوند و اسلام است و يكي از راه‌های مقابله بانفوذ دشمن اقامه نماز، توسل به ائمه اطهار (ع) و قرائت قرآن است.
گفتني است در پايان اين نشست از اقدامات «سید محمد رستگاري» فرماندار شهرستان مهريز براي تلاش در راستاي ترويج فرهنگ نماز در اين شهرستان با اهداي لوح سپاس، تقدير شد.

"افراد حاضر در این صفحه"

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا