دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد از راه‌اندازی تارنمای هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استانی برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و دریافت گزارش‌ها به صورت برخط خبر داد.

به گزارش دریافتی از دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد باتوجه به شکل‌گیری هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی در استان یزد، طراحی تارنمایی جامع برای معرفی و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های این هیات و دریافت گزارش‌ها به صورت برخط در دستور کار دفتر نظارت و ارزیابی استان قرار گرفت. 
بر این اساس یک طرح پژوهشی تعریف و دکتر ولی درهمی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه یزد به‌ عنوان مجری طرح و دکتر عیسی محمودی معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد به‌عنوان ناظر تعیین شدند. دو فاز در طراحی در نظر گرفته شد. فاز اول شامل طراحی صفحه پیش‌رو (اصلی)، ساختار وب‌سایت، قسمت‌های عمومی وب‌سایت و قراردادن اطلاعات عمومی در آن است که این بخش در مردادماه جاری به پایان رسید. درحال حاضر کلیه آیین‌نامه‌های مرتبط، اطلاعات اعضای شورای نظارت استانی، اعضای کارگروه‌های نظارت، کارشناسان هیات نظارت وگزارش‌های سالانه در این تارنما قرار گرفته  است.

این گزارش می‌افزاید: فاز دوم، امکانات اختصاصی اعم از دانلود، تکمیل و آپلود فرم‌های مربوط به بازدید از مراکز آموزش عالی استان است که این فاز نیز در اواخر مهرماه جاری به پایان رسید. هم اکنون برای هر مرکز آموزش عالی در استان نام کاربری و رمز عبوری تعریف شده است که کارشناسان مربوط می‌توانند از طریق آن وارد بخش مربوط شده فرم‌ها را دانلود و پس از تکمیل و تایید رییس مرکز در سایت آپلود کنند. 
پس از اینکه اطلاعات به دفتر نظارت ارسال شد، مسوولان و مدیران  می‌توانند گزارش‌گیری‌های مربوط را انجام دهند. در برنامه نوشته شده مربوط به فرم‌ها، محاسبات مربوط به استخراج شاخص‌ها، به صورت اتوماتیک انجام شده و ضمنا سازگاری اطلاعات وارد شده در صفحات مختلف فرم  مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در ادامه این گزارش خاطرنشان شده است با توجه به بررسی‌های انجام شده استان یزد تنها استانی است که عملیات گزارش‌گیری و ارسال و دریافت فرم‌ها به صورت اتوماتیک و الکترونیک از طریق تارنما  انجام می‌گیرد. 
در این گزاش در خصوص نکات فنی برجسته موجود در این وب‌سایت ذکر شده که این وب‌سایت ظاهری زیبا و کاربرپسند دارد. در این تارنما از روش طراحی واکنش‌گرا استفاده شده است که هدف آن نمایش مطلوب صفحه در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از تلفن‌های همراه تا نمایشگر کامپیوترهای رومیزی است.
 این تارنما با لایه‌های انعطاف‌پذیر، طراحی‌های شناور، تصاویر انعطاف‌پذیر و مدیا کوئری‌های CSS3 سازگار است. مدیا کوئری‌ها امکان استفاده از CSSهای مختلف برای صفحه براساس ویژگی‌های دستگاه نمایش‌دهنده (معمولاً براساس عرض مرورگر وب) فراهم می‌کنند. در اجرای این طرح مهندس مهدی جاماسب و مهندس فرزانه نادی از دانشجویان دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه یزد دکتر درهمی را یاری کردند.
دانشگاه یزد در ۱۵ مردادماه ۸۶ از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان دانشگاه منتخب استان یزد برگزیده شد و رییس و اعضای هیات نظارت استانی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب و به دانشگاه اعلام شدند و این هیات فعالیت خود را رسما در ۲۰آذرماه ۸۶ با ارسال فرم‌های جمع‌آوری اطلاعات (فرم سری الف) به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان آغاز کرد.

هدف دفتر نظارت و ارزیابی استانی ارتقای کیفیت فعالیت‌های دانشگاه یزد و سایر دانشگاه‌ها و موسسات استان از طریق سنجش این فعالیت‌ها و همچنین ارایه راهکارها و پیشنهادهای مناسب و کمک به برنامه‌ریزی برای بهبود آنهاست . از وظایف هیات نظارت و ارزیابی استانی، تدوین برنامه سالانه و میان‌مدت مربوط به ارزیابی درونی و برونی در دانشگاه با هدف ارتقای کیفیت علمی دانشگاه و تعیین دستورعمل مناسب برای ارزیابی درونی و برونی واحدهای دانشگاه است.
دکتر محمدصالح اولیاء رییس دانشگاه یزد و رییس هیات نظارت و ارزیابی استانی، دکتر قاسم برید لقمانی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد و نایب‌رییس هیات و دکتر علی‌اصغر علمدار مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه یزد و دبیر هیات و از اعضای حقوقی هیات نظارت و ارزیابی استان یزد هستند. همچنین دکتر عیسی محمودی، دکتر ولی درهمی، دکتر سیدابوالفضل شاهزاده‌فاضلی، دکتر حمیدرضا ابوطالبی و دکتر محمدرضا تابان، از اعضای هیات علمی دانشگاه یزد و دکتر افلاطون صادقی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور یزد از اعضای حقیقی هیات نظارت و ارزیابی استان یزد هستند.

"افراد حاضر در این صفحه"

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا