مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد در نشستی با فرماندار خاتم گفت: پتروشیمی خاتم از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و پس از اخذ مجوز اجرایی می شود که در این زمینه پیگیری های لازم نیز در حال انجام می باشد.
به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا: حسین سادات موسوی افزود:  ابتدا باید موقعیت مکانی مورد تائید قرار گیرد كه با پيگيري هاي فرماندار محترم خاتم، مكان جديدي براي اجراي اين طرح و با فاصله منطقي از مكان قبلي، پيشنهاد شده كه اين كار را راحت تر مي كند.
وی اظهار  داشت: استان یزد از نظر زیست محیطی از تنوع خوبي برخوردار است و اکوسیستم این شهرستان نیز به عنوان یکی از اکوسیستم های برتر به شمار می آید.
وی خاطرنشان کرد: با تدابیری که در سیاست دولت تدبیر و امید می باشد استفاده از این جاذبه ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی بیان کرد: این شهرستان به لحاظ تنوع زیست محیطی در استان یزد منحصر به فرد می باشد.
سادات موسوی همچنين از مقامات قضایی شهرستان جهت همکاری و تعامل خوب با محیط زیست قدردانی کرد.
در ادامه،  فرماندار خاتم با اشاره به اینکه باید قدر گنجينه هاي زيست محيطي را در خاتم بدانیم، افزود: باید میراث معنوی خاتم پاس داشته شود ولي بعضي اوقات در برخی از شهرستان هاي استان از تصاوير و نماد های زیست محیطی خاتم و با نام جعلي استفاده می شود که باید از این اقدام جلوگیری شود.
 محمد زاده رحماني تصریح کرد: خاتم به دلیل عدم ايجاد و توسعه صنایع دارای بالاترین نرخ بیکاری می باشد که امید است با ایجاد صنايع جانبي و تكميلي بخش كشاورزي همچنين به بهره برداري رسيدن واحدهاي صنعتي در حال احداث مشكل بيكاري رفع شود.
وی يادآور شد: این شهرستان شکارچی ندارد و تعامل مردم و محیط زیست در حد عالی می باشد که اميدواريم با جذب سرمايه گذار و بخصوص سرمايه گذار علاقه مند به پرورش تجاري هوبره، مردم بتوانند از بركات اقتصادي حيات وحش بهره مند شوند. 
فرماندار خاتم در ادامه سخنانش خواستار توجه بیشتر به اکوتوریسم شهرستان و ایجاد بخش هایی از جمله باغ پرندگان و موزه جانور شناسی در راستای جذب توریسم در جنوب غربي استان شد.
 در پايان اين نشست رضا ملا محمد علیان به عنوان سرپرست جديد اداره حفاظت محيط زيست شهرستان معرفي شد.
نامبرده مسئوليت ادارات حفاظت محيط زيست شهرستان هاي مهريز و اردكان را در كارنامه خود دارد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا