رمال‌های اینترنتی در کمین کاربران

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رییس پلیس فتا خراسان جنوبی به شهروندان هشدار داد مراقب رمالان اینترنتی که با درج مطالبی چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسائل عشقی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در سایت خود، افراد را ترغیب به گرفتن فال و دعانویسی می‌کنند، باشید .

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا " رییس پلیس فتا خراسان جنوبی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت : این افراداغلب در سایت‌های خود اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند به طوری که با ارائه شماره حساب، از کاربران می‌خواهند که پول به حسابشان واریز کنند.

وی ادامه داد : افراد و خانواده‌ها هرگز به این سایت‌ها اطمینان نکرده و با فرهنگ‌سازی، تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی با این نوع کلاهبرداری مقابله کنند.

 

 این مقام مسوول در خاتمه اظهار داشت : شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای سایبر، نظیر کلاهبرداری های اینترنتی، جعل عنوان، وب سایت های جعلی و سایت هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی و... آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش تماس با ما گزارش کنند.

انتقام اینترنتی خواستگار ناکام

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا یزد از دستگیری فردی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان، تهدید خانواده و هتک حرمت کرده بود خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا "سرهنگ "حسین رضایی" بیان کرد: چندی پیش بود که فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر شکایت از یک فرد جوان به دلیل انتشار تصاویر خصوصی فرزندش، هتک حرمت و تهدید به قتل، به پلیس فتا مراجعه کرد.

رضایی ادامه داد: شاکی این پرونده با مراجعه به پلیس فتا گفت: "مدتی­ست فردی که قبلا خواستگار دخترم بوده و به او جواب منفی دادیم با ایجاد مزاحمت تلفنی، فحاشی، هتک حرمت و حالا هم با انتشار تصاویر فرزندم و تهدید به قتل، امنیت و آرامش را از خانواده ما سلب کرده است".

سرهنگ رضایی ضمن اشاره به انجام کار فنی و اطلاعاتی، افزود: ماموران پلیس فتا، تحقیقات لازم را آغاز و پس از شناسایی متهم، به منزل وی مراجعه کرده که متوجه شدند از محل متواری شده است.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس با تلاش شبانه روزی و انجام تحقیقات گسترده در نهایت، توانستند متهم را که چندین مخفیگاه عوض کرده بود دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد بیان کرد: متهم در بازجویی های اداره پلیس به تهدید، مزاحمت تلفنی، فحاشی، انتشار تصاویر خصوصی به علت پاسخ منفی این خانواده به خواستگاری­اش، اعتراف کرد و با دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا