هشدار پلیس فتا به متقاضیان وام 25 میلیونی خودرو

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی به متقاضیان وام 25 میلیونی خودرو هشدار داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا "سرگرد "سهیل خاکشور" گفت: دولت اخیراً برای رونق بازار خرید و فروش خودرو که مدتی است در رکود بی سابقه ای قرار دارد، تصمیم به ارائه وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو به شهروندان کرده که متقاضیان بسیاری داشته است.

وی افزود: افرادی کلاهبردار و سودجو از این فرصت استفاده کرده و با ارسال پیامک‌هایی با مضمون وعده اعلام جزئیات وام 25 میلیونی خودرو برای خود محملی برای کسب درآمد ایجاد کرده اند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: به عنوان نمونه، در پیامکی که به صورت انبوه به تلفن های همراه شهروندان ارسال شده، با وعده اعلام جزئیات وام 25 میلیون تومانی خودرو با سود 16 درصد، برای دریافت اطلاعات تکمیلی از مردم تقاضای 100 تومان جهت عضویت و ارسال اطلاعات می کند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه مردم با دریافت این پیامک تشویق شده تا با پرداخت این مبلغ از جزئیات وام خودرو با خبر شوند، تصریح کرد: در نهایت مخاطب بعد از پرداخت 200 تا 300 تومان نه تنها اخباری دریافت نکرده بلکه با یک پیام خوش آمدید روبه رو می‌شوند.

سرگرد"خاکشور" در پایان با بیان اینکه مردم به اینگونه پیامک ها توجه نکنند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی نظیر رمز دوم، کد cvv2 کارت را ارسال نکنند، تاکید کرد: شهروندان فریب پیامک های غیر واقعی و پیشنهادهای عوام فریبانه این افراد را نخورند

  شناسایی عامل انتشار مطالب موهن در " لاین "

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :عامل انتشار مطالب موهن علیه شهروند گیلانی در لاین شناسایی شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا "سرهنگ " ایرج محمدخانی" رئیس پلیس فتا گیلان با اعلام این خبر گفت:در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم 28 ساله ای مبنی بر انتشار مطالب موهن علیه وی در لاین ، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان گیلان افزود:با پی جویی های فنی و پلیسی،عامل انتشار مطالب موهن برعلیه شاکیه در شبکه اجتماعی مبتنی برموبایل كه زنی 27 ساله اهل و ساکن رشت بودند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد   .

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت:با توجه به ادله دیجیتال كشف شده، متهمه صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه به قصد انتقام جویی و تسویه حساب شخصی مطالب موهنی را علیه شاکیه در لاین انتشار داده، اعتراف که جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت ، تحویل شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا