نماینده مردم اردکان در جلسه بررسی مسائل جامعه کارگری و رسیدگی به مشکلات مجموعه ورزشی کارگران شهرستان اردکان با تشریح وضعیت اقتصادی کشور گفت: در این شرایط ابزار تدبیر و مدیریت و تعامل در مجموعه های تولیدی و اقتصادی نمود بیشتری دارد.

"محمدرضا تابش" با تاکید بر رصد کامل مشکلات کارگران و کارفرمایان و تشکیل جلسات استانی و شهرستاتی برای رسیدگی یا انتقال آن به مراجع مربوطه گفت:علیرغم تلاش و فعالیت خانه کارگر یزد؛ هنوز جای تشکل ها و شوراهای فعال کارگری در استان یزد خالی است که البته بخشی از آن به دلیل عدم وجود حمایت هایی است که باید از این تشکل ها صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: انتظار دارم مسئولان مربوطه در اردکان بخصوص اداره کار هر چه سریعتر نسبت به تشکیل و حمایت از تشکل ها و شوراهای کارگری اقدامات لازم را انجام دهند تا کارگران بتوانند بصورت منسجم تری از حق خود دفاع کنند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به اهمیت اجرای سیاستهای حمایتی از قشر شریف کارگر گفت: با توجه به گزارش داده شده مبنی بر عدم اعتبار لازم برای تکمیل مجموعه ورزشی کارگران اردکان؛ پیشنهاد می کنم تا با بهره گرفتن از ابزارهای قانونی موجود، یکی از واحدهای صنعتی در تکمیل و بهره برداری این مجموعه مشارکت نماید.

نماینده مردم اردکان  همچنین بر افزایش تشکلات کارگری در شهرستان، جذب و تشویق کارآفرینان و سرمایه گذاران و ایجاد فضاهای رفاهی و . . . تاکید کرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه اردکان در سالهای اخیر با برنامه ریزی خوب و استفاده از توانمندی و ظرفیت ها به دومین قطب صنعتی و اقتصادی استان یزد تبدیل شده است گفت: در سالیان دور، شهرستان اردکان را شهری متوسط می دانستند که امروز به شهری قدرتمند تغییر یافته است .

محمدحسین ریاحی با اشاره به نیاز اداره کار اردکان به ارتقاء چارت سازمانی و تشکر از پیگیری نماینده اردکان و دستور وزیر محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این خصوص گفت: چارت این اداره به مدیریت، ارتقا ی استانی یافته است که نیاز است بصورت رسمی نیز این امر انجام شود.

وی درخصوص استخر کارگران شهرستان اردکان نیز گفت: با تامین اعتبار صورت گرفته توسط جنابعالی، تاکنون این استخر با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال احداث است که مجهزترین استخر کارگری استان یزد محسوب می گردد ولی تکمیل این مجموعه ورزشی و رفاهی با مشکل جدی تامین اعتبار مواجه است.

در این جلسه درخصوص پیگیری مشکلات برخی واحدهای صنعتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت. همچنین از استخر در حال احداث این مجموعه بازدید و نماینده اردکان با یکی از مدیران صنعتی برای تکمیل آن رایزنی لازم را انجام داد و تفاهم اولیه جهت تکمیل استخر، احداث زمین چمن،پیست دو میدانی، هتل و مجموعه پذیرایی صورت گرفت که مقرر شد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نسبت به تدوین تفاهم نامه لازم از طریق وزارتخانه متبوع اقدام کند.




سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا