یزدفردا:نماینده مردم اردکان صبح امروز در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس به بیان کوتاه و اجمالی برخی مسائل منطقه ای و کشوری پرداخت.


تبریک به اهالی اندیشه و رسانه/ توجه بیشت ردولت به دانشگاه توليد محور و مهارت محور فنی و حرفه ای

محمدرضا تابش در ابتدای سخنان خود گفت: به ملت شریف و پرافتخار ایران و همکاران گرامی سلام عرض می کنم و ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) را تبریک می گویم. هفته مطبوعات را با برگزاری نمایشگاه موفق آن پشت سر نهاده ایم و هفته کتاب و کتاب خوانی را آغاز می کنیم. به همه نویسندگان، اندیشمندان، روزنامه نگاران و اهالی اندیشه و رسانه این ایام را تبریک می گویم و امیدوارم که این مناسبتها موجب توجه هر چه بیشتر همه نهادهای رسمی و آحاد شهروندان به مساله رسانه های مکتوب ما شود. با تبريك سالگرد تاسيس دانشگاه فني و حرفه اي، ضرورت توجه دولت محترم به اين دانشگاه توليد محور و مهارت محور را خواستارم.


تسریع در انتقال آب از خط دوم و خلیج فارس/ تقویت زیرساخت های گردشگری

نماینده مردم اردکان درخصوص مسائل کلی استان یزد نیز اظهار داشت:  انتظار مردم دارالعباده و دارالعلم  یزد به عنوان کانون فرهنگ و تمدن و امنیت و ثبات کشور، توجه افزون تر مسئولان به حل مشکلات مهم منطقه از جمله تسریع در انتقال آب از طریق خط دوم، خلیج فارس و حمایت اساسی از صنعتگران و کارآفرینان در فرآیند خروج از رکود و جلوگیری از بیکاری بیشتر کارگران است.شرایط پسا توافق که افق امید بخشی برای حل مسائل اقتصادی و بین المللی به وجود آورده، خوشبختانه منطقه یزد را در معرض امواج پرشتابی از گردشگری قرار داده است. این موقعیت ایجاب می کند که زیرساختها و تسهیلات لازم برای این مهم توسط دستگاههای ذیربط فراهم شود.


پیشبرد توسعه پایدار اردکان بر سه اصل رشد اقتصادی، بهبود وضعیت اجتماعی و حفظ محیط زیست

وی در خصوص حوزه انتخابیه اردکان تصریح کرد: خوشبختانه " اردکان، نگین کویر ایران" در مدار توسعه صنعتی قرار گرفته است و اکنون برای پیشبرد توسعه پایدار این منطقه،باید بر اساس استانداردهای جهانی سه پایه رشد اقتصادی، بهبود وضعیت اجتماعی و حفظ محیط زیست دستور کار همه مسئولان در منطقه قرار گیرد.


تامین آب مورد نیاز ، ارتقای درجه انتظامی منطقه ،طراحی شهر جدید اردکان و افزایش سرانه رفاهی و بهداشتی

محمدرضا تابش تاکید کرد: افزایش سهمیه آب انتقالی و احداث منابع جدید ذخیره آب با توجه به وضعیت بسیار نامناسب منابع آب موجود، ارتقای درجه انتظامی منطقه به سبب گستردگی شهرستان و سکونت اتباع بیگانه و مهاجرپذیری منطقه ضرورت دارد. طراحی ایجاد"شهرجدید"، توسط وزارت راه و شهرسازی، تلاش برای افزایش سرانه مراکز بهداشتی و تفریحی و تحقق مطلوب تر خواستهای جامعه کارگری و رفع مشکلات کارآفرينان را در این فرایند از مسئولان ذيربط خواستارم .


تروریسم شرق و غرب نمی شناسد

منتخب مردم اردکان در خانه ملت گفت: درخصوص مسائل روز کشور و منطقه نیز گفت: متاسفانه منطقه و جهان که سخت به آتش افراطی گری، خشونت و تروریسم گرفتار شده، در این روزها شاهد رخدادهای تکان دهنده ای در لبنان و فرانسه بوده است. کشتار انسانهای بی گناه و بی پناه در بیروت و پاریس علامت خطری است که نشان می دهد، تروریسم شرق و غرب نمی شناسد و از هر قومیت و ملیت و دین و مذهبی برای مبارزه با آزادی و عدالت و انسانیت سلاح می سازد.


هشدارهای مدام مقام معظم رهبری درباره خطر داعش و پیشنهاد ریاست محترم جمهور برای ساختن جهانی "عاری از خشونت و افراط" مد نظر قرار گیرد

 نماینده اردکان ادامه داد: باید این خطر جهانی را در همه جا جدی گرفت و به نام اسلام و معنویت و رحمانیت و اعتدال گام هایی تازه در این راه برداشت. هشدارهای مدام مقام معظم رهبری درباره خطر داعش و پیشنهاد ریاست محترم جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل برای ساختن جهانی "عاری از خشونت و افراط" را بار دیگر مد نظر قرار دهیم.


نعمت امنیت را در کشور قدر بدانیم

وی اظهار داشت:  نعمت امنیت را در کشور قدر بدانیم و از "تدبیر" و "امید" به عنوان دو مؤلفه دولت برای مواجهه با مشکلات و تنگناهای گوناگون به جد حمایت کنیم. سیاست موفق دولت با هدایت های رهبری معظم را در دور کردن سایه جنگ از کشور که بحمدالله مورد حمایت مراجع محترم و رضایت اکثریت چشمگیر مردم است، به عنوان نمایندگان ملت پاس بداریم و کمک کنیم که دولت محترم با همکاری همه قوای کشور مسیر رونق اقتصادی، دفاع از آزادی های قانونی و حقوق شهروندی، حاکمیت قانون و مبارزه با فساد فراگیر، توسعه همه جانبه و بهبود معیشت مردم با موانع کمتری پیش رود.


ضرورت مشارکت مردم در همه امور و توجه به حقوق اساسی آنها

"تابش" عنوان داشت:  ما علاوه بر ایجاد محیطی که رشد فضائل اخلاقی و معنوی مردم را باعث شود، باید زندگی مردم را تامین کنیم و پاسخگوی نیازهای مردم باشیم و اگر غفلت کنیم و به مسائل، آسیبها و تهدیدهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توجه نکنیم و از ضرورت مشارکت مردم در همه امور و حقوق اساسی آنها غافل شویم باید بدانیم که راه را بر نارضایتی های نخبگان و مردم باز می کنیم و عملاً آرمان های والای حضرت امام (ره) و میراث شهیدان سرافراز کشور را به بوته فراموشی می سپاریم. به پایین بودن سرمایه اجتماعی و امید و اعتماد مردم، به رکود و بی رونقی در اقتصاد، به غول خفته بیکاری بویژه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، به خروج مغزهای کشور، به درجه رشد اعتیاد و طلاق و حاشیه نشینی به عنوان مخاطرات جدی پیش رو نگاه کنیم.


وحدت و همدلی داخلی با حل گره های باقیمانده سیاسی- اجتماعی، تقویت گردد

نماینده اصلاح طلب مجلس نهم تصریح کرد: برای تقویت جایگاه عزتمند منطقه ای و جهانی که درعرصه حیات خارجی و در سایه مجاهدتهای فرزندان رشید ایران اسلامی به دست آمده است باید در صحنه داخلی نیز وحدت و همدلی با حل گره های باقیمانده سیاسی- اجتماعی، تقویت گردد و همه توان گروهها، احزاب،جناح ها و نخبگان درخدمت سربلندی كشور و همبستگی ملی قرارگیرد. وحدت به معنی نبودن اختلاف نیست. بلکه به معنی رفع خشونت، رفع قانون شکنی و تلاش برای آزادی همه اندیشه ها، سلیقه هاو گرایش ها درچارچوب قانون است.


مشارکت بالای مردم در گروی رقابت آزاد جریانهای سیاسی

باسابقه ترین نماینده استان یزد در مجلس گفت: انتخابات پیش رو مهمترین عرصه بروز وحدت و همبستگی و مشارکت ملی است. مشارکت بالای مردم در گروی رقابت آزاد جریانهای سیاسی و بالا بودن انگیزه ورود همه شهروندان ذیصلاح به رقابت است.


تهدید فعالان و نخبگان به انواع انگهای جدید و تحدید شخصیت های انقلابی مردود است

محمدرضا تابش عنوان داشت: سرمایه های انسانی واجتماعی کشور ما درسطح منطقه در موقعیت ممتازی قرار دارد و باید با اتخاذ تدابیری عاقلانه، پایدار و جلب مشارکت های جهانی تبدیل به ثروت آفرینی و افزایش اقتدار ملی گردد واین امر با تهدید فعالان و نخبگان به انواع انگهای جدید و تحدید شخصیت های انقلابی و مؤثر در کشور و در عرصه بین المللی، مغایرت دارد. محیط قانوني امن و شفاف در داخل کشور برای بقاء نخبگان و فعالان اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی درعرصه کسب وکار یک امر حیاتی است.


داوری تاریخ در خصوص عملکرد همه ما به عنوان نهادها و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی بدون تفکیک انجام خواهد شد

نماینده مردم اردکان گفت: امروز کشور با ظرفیت های فوق العاده معنوی و مادی، موقعیت ژئوپولیتیکی و ژئواستراتژیکی مطلوب، مردمی صبور و بردبار و همراه و نیروهای مستعد جوان تحول آفرین به عنوان امانت در اختیار ما است. به قضاوت تاریخ بیاندیشیم که موکول به عملکرد این نهاد و آن نهاد و این جریان و آن جریان نخواهد بود. داوری تاریخ در خصوص عملکرد همه ما به عنوان نهادها و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی بدون تفکیک انجام خواهد شد.

محمدرضا تابش در پایان اظهار داشت: به بیان خواجه حافظ حال که همه چیز مهیاست، فرصت را از دست ندهیم که:

  ای دل به کوی عشق گذاری نمی کنی /  اسباب جمع داری و کاری نمی کنی

  چوگان حکم در کف و گویی نمی زنی /  باز ظفر به دست و شکاری نمی‌کنی

                                                                                     

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا