یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی در خصوص کلاهبرداری از طریق ایمیل هشدار داد .

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :سرهگ "كوره بلاغی" گفت: فیشینگ در حقیقت یك جعل هویت است به طوری كه جاعل از طریق ایمیل های تقلبی دست به كار می شود. به عبارت دیگر وب سایت هایی هستند كه توسط افراد كلاهبردار ساخته شده اند.

وی افزود: این وب سایت ها به گونه ای طراحی شده اند كه خود را به جای یك سرور ایمیل سرشناس مانند یاهو جا می زنند و وقتی قربانی به این آدرس هدایت می شود با صفحه ای كاملاً مشابه صفحه یاهو رو به رو می شود و نام كاربری و كلمه عبور خود را وارد می كند و به این روش می توانند به اطلاعات حساس فرد (مانند اطلاعات حساس بانكی) دست پیدا كنند.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان غربی ادامه داد: این كلاهبرداران وب سایتی شبیه به وب سایت یك كمپانی بزرگ و خوشنام مانند وب سایت بانك های بزرگ و كمپانی های سرمایه گذاری طراحی می كنند تا وب سایت خود را به جای آن ها جا بزنند سپس تعداد زیادی ایمیل به قربانیان خود ارسال می كنند گویی این ایمیل از آن شركت بزرگ ارسال شده است در این ایمیل حتی لوگوی آن كمپانی هم وجود دارد آن ها معمولاً شرایط را اضطراری جلوه می دهند و مثلاً از شما می خواهند مراحلی را طی كنید در غیر این صورت حساب كاربری خود را از دست خواهید داد و در این میان از شما حساب كاربری و رمز عبور را هم خواهند خواست و همینطور تا حد امكان از شما اطلاعات بیشتری می گیرند.

وی به کاربران توصیه کرد :

- هیچگاه اطلاعات كاربری خود را از طریق یك درخواست یا فرمی كه با ایمیل دریافت كرده اید وارد نكنید.

- همیشه برای وارد كردن اطلاعات حساس كاربری یك صفحه جدید در مرورگر خود باز كنید و آدرس آن وب سایت را به صورت دستی وارد كنید.

- هیچگاه در یك ایمیل مشكوك به فیشینگ روی لینكی كلیك نكنید.

- هیچگاه دریك ایمیل مشكوك به فیشینگ یا هر ایمیل ناشناخته دیگری فایل های ضمیمه ( Attachments ) را باز نكنید.

- برای وارد كردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام كاربری همیشه از وب سایت های ایمن كه با https:// شروع می شوند استفاده كنید و به وب سایت هایی كه آدرس اینترنتی آن ها با http:// شروع می شوند برای وارد كردن اطلاعات حساس اعتماد نكنید.

-مرتباً فعالیت هایی كه در حساب كاربری شما انجام می شود زیر نظر داشته باشید و ببینید كارهای مشكوكی انجام شده است یا خیر.

- مطمئن شوید مرورگر شما به روز شده است و همه وصله های امنیتی آن نصب شده است.

- كامپیوتر خود را بایك آنتی ویروس و آنتی اسپای ویر و یك فابروال مناسب و به روز محافظت كنید.

- شاید بخواهید یك ابزار ضد فیشینگ مانند نصب كنید تا هنگام باز شدن یك صفحه مشكوك به شما گوشزد كند، این نرم افزار رایگان است و می توانید آن را از اینترنت دانلود كنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا