یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی كه از حساب بانكی یكی از شهروندان بصورت اینترنتی سرقت كرده و با پول های سرقتی اقدام به خرید كارت شارژ می كرد توسط كارشناسان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رییس پلیس فتا اصفهان بیان داشت:در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه حساب بانكی وی بصورت اینترنتی مورد دستبرد قرار گرفته بررسی موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با جستجوهای تخصصی در فضای سایبر منشاء برداشت های غیر مجاز از حساب بانكی فرد شاكی مشخص و فرد متخلف كه از اشنایان مالباخته است شناسایی شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهم با شكایت مالباخته طی  هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و در مواجه با مدارك و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی و عنوان داشت با  مبالغ سرقتی اقدام به خرید كارت شارژ در اینترنت می كرده است.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینكه مالباخته برای انجام كاری كارتش عابر بانك خود را در اختیار سارق قرار داده و او نیز با سوء استفاده از موقعیت رمز دوم آن را فعال و به این طریق اقدام به برداشت های غیر مجاز می كرده عنوان داشت: به شهروندان توصیه می كنیم هرگز كارت عابر بانك خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید و

اگر مجبورید كارت عابر بانك خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام كار رمز خود را تغییر دهید تا زمینه سوء استفاده از آن وجود نداشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا