یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف پرونده برداشت غیرمجاز از طریق فضای مجازی در شیراز خبر داد .

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر گفت: جوان27 ساله شیرازی با ارائه مرجوعه قضائی شکایت خود را مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود به مبلغ 5 میلیون ریال از طریق فضای مجازی اعلام و مدعی شد در این راستا به کسی مظنون نمی باشد.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده ، ماموران پلیس فتا اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز كرده و با بررسی های تخصصی موفق به شناسایی متهم که شریک تجاری شاکی بود، شدند.

این مقام انتظامی گفت: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد  شاکی با استفاده از تلفن همراه متهم به یک درگاه بانکی متصل شده و تراکنش مالی خود را انجام و سپس به صورت صحیح از این درگاه بانکی خارج نشده و تلفن همراه متهم را به وی تحویل می دهد.

سرهنگ حسینی افزود: متهم به گمان این که شناسایی نمی شود اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شریک تجاری خود می نماید.

رئیس پلیس فتا فارس با اشاره به این که اولویت رسیدگی به جرائم سایبری ، مربوط به جرائم مالی می باشد ، افزود: 80 درصد برداشت های غیر مجاز به علت عدم آگاهی افراد در به کارگیری صحیح ابزار های جدید صورت می پذیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا