یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان نسبت به كلاهبرداران تلفنی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :سرهنگ حبیب‌الله رجبلی در تشریح این خبر اظهار داشت: در روزهای اخیر كلاهبردارانی از طریق ارسال پیامك و تماس تلفنی اقدام به  اغفال  شهروندان نموده و با شیوه های مختلف آنها را پای دستگاه خودپرداز می كشانند.

وی افزود: در  یكی از موارد كه منجر به تشكیل پرونده در این یگان شده است، فردی با شهروندان تماس گرفته و  اینچنین بیان می‌كند كه سیمكارت شما در قرعه كشی انجام شده در ارتباطات سیار برنده جایزه نقدی به مبلغ 4 میلیون تومان شده است.

سرهنگ رجبلی تاكید كرد: در ادامه با شیوه های مختلف شاكی را پای دستگاه خودپرداز كشانده و در این  مورد از مالباخته خواسته شده تا كارت های بانكی متعدد را جهت انجام تراكنش استفاده نماید تا در قرعه كشی های بعدی شركت داده شود كه در نهایت منجر به برداشت از حساب فرد می گردد .

سرهنگ رجبلی گفت: مراقب تماس های مشکوک وپیامک های کلاهبرداری باشید.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان كرد: مجرمین فضای سایبر با سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان با ارسال پیامک و یا تماس تلفنی در قرعه کشی یا مسابقه های گوناگون سعی در اغفال شهروندان بر می آیند .

سرهنگ رجبلی در تشریح این موضوع متذكر شد: به این صورت که با اعلام تبریک به مناسبتهای گوناگون مثل اعیاد و ایام خاص و از طرفی با اعلام برنده شدن شهروند با عناوین چون برنده خوش شانس و غیره با استفاده از الفاظ فریبنده اغفال نموده و جهت ارسال جایزه به درب منزل از وی درخواست واریز مبلغی به عنوان هزینه پست می نمایند، که با واریز مبلغ مذکور به شماره شماره حساب اعلامی از سوی مجرمین ارتباط تلفنی بعد از آن قطع و به هیچ  وجه جوابگوی تلفن شما نمی شوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان به شهروندان توصیه كرد: به هیچ وجه به تماس های مشکوک ویا پیامک هایی که در این قالب دریافت می کنند اعتماد نکرده و جوابگوی آنها نباشند.

وی اضافه كرد: بهترین حالت این است که تماس مشکوک قطع و پیامک دریافتی حذف شود چون تجربه ثابت کرده که همواره اینگونه تماس‌ها و پیام‌ها کلاهبرداری می‌باشد.

سرهنگ رجلی بیان كرد: دقت داشته باشید هرگاه قرار باشد مبلغی در قالب جایزه به شما تقدیم شود نیازی به اعلام اطلاعات بانکی مانند شماره حساب و یا حضور شما پای عابر بانک نمی باشد، فقط کافی است شماره 16 رقمی یا 19 رقمی روی کارت بانکی شما اعلام شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا