یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف پرونده برداشت غیرمجاز از طریق فضای سایبری در شیراز خبر داد .

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :سرهنگ "سید موسی حسینی" در این زمینه گفت: در پی شكایت یك نفر مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی به مبلغ 14میلیون ریال در چند مرحله و از طریق فضای مجازی، ماموران پلیس فتا اقدامات خود را جهت شناسایی متهم آغاز كردند.
وی ادامه داد: در تحقیقات مشخص گردید کلیه برداشت ها به صورت اینترنتی بوده و در قالب خرید از فروشگاه های مجازی و خرید کارت شارژ صورت گرفته است.
این مقام انتظامی با اشاره به اینكه متهم كه برادرزاده شاکی بود شناسایی شد، افزود: شاکی که به علت معلولیت قادر به انجام امورات شخصی خود نبوده است، با تحویل کارت بانكی و رمز آن به برادرزاده ناخلفش از وی می خواهد قبوض منزلش را پرداخت نماید که متهم از این فرصت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و با فعال کردن رمز اینترنتی پس از گذشت یک هفته حساب عموی معلولش را خالی می کند.
سرهنگ حسینی با اشاره به افزایش وقوع جرم برداشت غیر مجاز که بیشتر در اثر بی توجهی به نگهداری و حفاظت از رمز و اطلاعات شخصی و اعتماد بیجا انجام می پذیرد، بیان داشت:متهمان اینگونه جرائم  بیشتر از نزدیکان شاکیان هستند.
رئیس پلیس فتا فارس در پایان از شهروندان خواست هشدارهای پلیس را جدی گرفته و از مشخصات حساب بانکی خود محافظت و به صورت دوره ای رمز عابر کارت خود را تغییر داده و همواره از رموزی استفاده کنند که به راحتی قابل حدس زدن نباشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا