یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : جانشین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد به مناسبت روز حجاب و عفاف، با حضور در برنامه زنده رادیویی "رادیو، مردم و مسئولان"، گفت: وقوع و بروز بسیاری از جرایم به علت ناآگاهی و غفلت و ندانستن افراد جامعه است.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سرهنگ "محمدرضامزیدی" در این خصوص گفت: وقوع و بروز بسیاری از جرایم به علت ناآگاهی، غفلت و ندانستن افراد جامعه می باشد که دشمن از همین فرصت استفاده می کند و با هجمه و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم به جامعه آسیب می رساند.

وی با اشاره به اینکه نهاد خانواده، نهاد مهم و اساسی در جامعه است، گفت: دشمن برای رسیدن به هدف خود  ابتدا کانون خانواده و زن را که مرکز ثقل خانواده است مورد حمله قرار داده است و با تضعیف اعتقادات مذهبی افراد و نفوذ در بین خانواده ها، سعی نموده نقش حجاب و عفاف را در خانواده کمرنگ کند.

سرهنگ مزیدی تصریح کرد: دشمن که در واقع از طریق زور و اجبار نتوانست به هدف خود دست یابد با ترغیب و با استفاده از تکنیک های مختلف جنگ نرم و به تدریج می خواهد به اهداف خود دست یابد که لازم است نسبت به ارتقای سطح آگاهی مردم جامعه تلاش کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: نیروی انتظامی نیز با همکاری 26 دستگاه دیگر از جمله آموزش و پرورش، استانداری ، دادگستری و غیره در این زمینه تلاش می کند تا بر اساس موازین شرعی و قانونی به تکلیف خود عمل نماید.

وی با اشاره به آسیبهای بدحجابی از جمله سستی نهاد خانواده، افزایش طلاق و افزایش انحرافات اخلاقی گفت: شبکه های مختلف ماهواره ای با ترغیب و تبلیغ، این آسیبها را دامن می زنند.

سرهنگ مزیدی همچنین با اشاره به نهادینه سازی حجاب و عفاف و نصب بنر حجاب و عفاف در 12 نقطه از شهر یزد، تصریح کرد: نیروی انتظامی با سخنرانی های آموزشی در مساجد، مدارس و برگزاری نمایشگاه های آموزشی در این زمینه قدم برداشته تا شاهد کاهش این آسیبها باشد و از بروز این آسیبها جلوگیری کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا