خبرهای پلیسی:

 

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی كه با معرفی خود به عنوان خلبان در شبكه های اجتماعی موبایلی اقدام به فریب و اغفال دختران جوان كرده و پس از ملاقات با آنان در یك فرصت مناسب طلاجات آنان را سرقت می كرد توسط كارشناسان پلیس اصفهان دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان  بیان داشت: در پی شكایت تعدادی از بانوان مبنی بر اغفال و فریب آنان توسط فردی در شبكه های اجتماعی موبایلی  موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود:شاكیان در اظهارات خود بیان داشتند در یكی از شبكه های اجتماعی مجازی با فردی كه خود را خلبان معرفی كرده و تصاویری با لباس خلبانی را بر روی صفحه شخصی اش انتشار داده  آشنا شده و به پیشنهاد ازدواج او  پاسخ مثبت می دهند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد:پس از مدتی كه ارتباط در فضای مجازی بین قربانیان و متهم انجام یافت فرد شیاد درخواست ملاقات حضوری با طعمه های خود كرده و در فرصتی مناسب طلا و جواهرات آنها را به سرقت می برده است.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینكه در تحقیقات و اقدامات ویژه در فضای مجازی مشخص شد كه فردی با جعل مدارك خلبانی اقدام به اغفال دختران و زنان جوان و با این شیوه توانسته تا كنون طلاجات و زیورآلات  چندین زن را سرقت كند گفت: با شناسایی مخفیگاه متهم كارآگاهان این پلیس طی هماهنگی با مقام قضایی وی را در یك عملیات غافلگیرانه دستگیر كردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: بانوان جوانی كه به این شیوه از آنان سوء استفاده شده می توانند جهت پیگیری پرونده و تنظیم شكایت خود از متهم به پلیس فتای استان واقع در خیابان قائمیه مراجعه كنند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینكه بارها پلیس به مردم گفته كه فضای مجازی فضای قابل اعتمادی نیست و نباید فریب كسانی كه با عناوین و تصاویر شیك در شبكه های اجتماعی ظاهر می شوند را بخورند گفت: یكی از آسیب های فضای مجازی كه به وفور شاهد آن هستیم هویت كاذب است كه افراد كلاهبردار و شیاد با هویت های جعلی و فریبنده قصد سوءاستفاده از كاربران را دارند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: هشدار ما به مردم این است كه از ارتباط با افراد غریبه در شبكه های اجتماعی خودداری كنند و بدون تحقیق و بررسی به ملاقات با افرادی كه در فضای مجازی با آنها آشنا می شوند نروند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا