خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳

ادامه بی‌نظمی در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد

 

گروه صنایع معدنی >فولاد - پرداخت نشدن به موقع حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور در سال گذشته باعث شد پایگاه خبری تحلیلی ماین نیوز بر حسب رسالت خبری خود این موضوع را دنبال کند تا بتواند قدمی در حل مشکلات افرادی که سالها در صنعت فولاد کشور زحمت کشیده اند برداشته باشد.

 

موضوع پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد کشور تقریبا از مهر ماه سال گذشته بود که کم کم وارد محافل خبری شد. تاخیر 4 ماه در پرداخت حقوق برخی از بازنشستگان و همچنین برخی بی نظمی ها در پرداختهای ماهانه باعث رسانه ای شدن این خبر شد. اعتراضات درباره پرداخت نشدن حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کار را به جایی رساند که رئیس جمهوری دستور پرداخت فوری حقوق بازنشستگان را صادر کرد. براساس این دستور قرار شد حقوق بازنشستگان تا پایان دی ماه سال 92 پرداخت و تسویه و عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران صنعت فولادکشور نیز به حساب این افراد واریز شود.

با اعلام این خبر بازنشستگان فولاد با انگیزه بهتری خود را برای استقبال از بهار آماده می کردند. در همین زمان ماین نیوز اجرای این دستور را از طریق تماس با مسئولان مرتبط از جمله مسلم دریه، مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد پیگیری می کرد. هرچند دستورات نوشته شده روی کاغذ نویدبخش حل این مشکل بود اما عمل به آنها نتوانست گره ای از مشکلات بازنشستگان باز کند. هرچه سال به روزهای پایانی خود نزدیک می شد امید به پرداخت حقوق عقب افتاده بازنشستگان نیز کمتر از روزهای قبل می شد.

مسلم دریه، مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد در مصاحبه با ماین نیوز در آخرین روزهای سال 92 اعلام کرد تمام حقوق عقب افتاده بازنشستگان تا ماه بهمن قبل از آغاز سال جدید پرداخت می شود. اما نظر خوانندگان خبر اعلام شده حاکی از اجرا نشدن این دستور بود.

نظر برخی از خوانندگان و بازنشستگانی که این اخبار را دنبال می کردند حاکی از آن بود که تاخیر در پرداخت حقوق مشکلات فراوانی را برایشان ایجاد کرده است. افرادی که سالها در صنعت سخت و خطرناک فولاد فعالیت می کردند، امروز به دلیل برخی مشکلات مالی برای تهیه داروهایشان با مشکل مواجه بودند.

سال 92 با تمام سختی ها و چالش هایش به پایان رسید اما ماین نیوز که رسالت خود را در پیگیری این موضوع فراموش نکرد، پس از تعطیلات نوروزی بار دیگر به سراغ مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد رفت تا آخرین وضعیت پرداخت معوقات بازنشستگان را جویا شود. در 26 فرودین 93 دریه اعلام کرد تمام معوقات بازنشستگان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: تمام معوقات و حقوق بازنشستگان قبل از آغاز سال 93 پرداخت شد و چنین اظهاراتی نادرست است.

پیگیری های ماین نیوز باعث شد مدیرعامل صندوق بازنشستگی اعلام کند، اگر کسی اظهار می کند حقوق و عیدی خود را دریافت نکرده است، نام و شماره تماسش را بدهد تا با پیگیری مشکل را حل کنیم.

دریه با اشاره به پرداخت عیدی بازنشستگان اظهار کرد: پرداخت حقوق و عیدی بازنشستگان فولاد در اسفند ماه در طول عمر تاسیس این صندوق اتفاقی بزرگ بود. ما تا سال 92 هیچگاه موفق به پرداخت حقوق و عیدی در پایان سال نبودیم.

اما متاسفانه همچنان عده بسیاری از بازنشستگان در انتظار گرفتن حقوق خود هستند و مسئولان تنها با وعده آنها را از این ماه به ماهی دیگر سر می دوانند. در واقع پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد درست مانند توپی است که در بین مسئولان پاس کاری می شود اما وارد دروازده نمی شود. به گفته یکی از بازنشستگان این صنعت اگر آقایان 12 بار دیگر وعده پرداخت بدهند سال تمام می شود و دولت نیازی به پرداخت حقوق به بازنشستگان فولاد ندارد.

با تمام این شرایط ماین نیوز بر حسب وظیفه رسانه ای خود متعهد به این است که باز هم مشکلات بازنشستگان عزیز صنعت فولاد را از مسئولان جویا شده و گامی هرچند کوچک در راستای حل این مشکلات بردارد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا