یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از کلاهبرداری جدید پیامکی تحت عنوان برنده شدن در مسابقات علوم قرآنی خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرگرد"سهیل خاکشور"در این رابطه افزود:با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اخیرا پیامک هایی مبنی بر برنده شدن در مسابقات علوم قرآنی برای همشهریان ارسال و از آنها خواسته می شود برای کسب اطلاعات با شماره های ارائه شده تماس و یا از آنها می خواهند اطلاعات بانکی خود را ارسال کنند.

وی بیان داشت:کلاهبرداران پس از تماس طعمه با عملیات روانی بسیار بالا آنها را پای دستگاه عابر بانک می کشانند و سپس با شگرد خاصی که دارند از حساب فرد مورد نظر وجه نقد برداشت می کنند.

این مقام انتظامی افزود:این کلاهبرداران آخر هفته را برای اقدامات خود انتخاب می کنند تا طعمه آن ها در ایام تعطیلات نتواند برای شکایت و مسدود کردن حساب خود اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی اظهار داشت:از آنجایی که هیچ یک از نهادهای دولتی و خصوصی و شرکت ها از طریق پیام کوتاه برای برندگان اطلاع رسانی نمی کنند و هیچ ارگانی نیز حق دریافت اطلاعات شخصی کارت های بانکی افراد را ندارند ، لذا شهروندان باید هوشیاری لازم در این خصوص را داشته باشند.  در صورت بروز چنین مشکلی می توانند از طریق شماره تلفن های قید شده در پشت کارت عابر بانک خود اقدام کنند.

سرگرد"خاکشور"هشدار داد:شهروندان تحت هیچ شرایطی رمز دوم کارت خود را از طریق پیامک به هیچ شماره ای ارسال نکنند و هرگز به اینگونه پیامک ها دریافتی اطمینان نداشته و به حساب های بانکی اعلام شده پولی واریز نکنند.

وی خاطرنشان کرد:شهروندان در صورت مواجه شدن با این پیامک ها با پلیس فتا خراسان شمالی به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.irبخش"تماس با ما"یا ایمیل پلیس فتا استان به آدرس kh.shomali_fata@police.ir  و یا با شماره تلفن های 110 یا 2-2182770 تماس حاصل نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا