یزدفردا"سرویس اجتماعی "گروه حوادث"خبرهای پلیس "پلیس استان یزد : چنانچه فرد یا افرادی كه خود را مأمور سازمان های نظامی یا انتظامی معرفی می كنند، تقاضای بازرسی شما را داشتند، از مأمور بودن آن ها اطمینان حاصل كنید؛ چرا که سارقان مأمورنما با استفاده از سهل انگاری، غفلت و عدم مهارت شهروندان در تشخیص مأموران واقعی از آنها سرقت می کنند.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا " سرهنگ علیرضا خالقی" رئیس پلیس آگاهی استان یزد ضمن بیان مطالب فوق، با هشدار به شهروندان از آنها خواست جهت پیشگیری از سرقت توسط مأموران قلابی به توصیه های ذیل عمل نمایند:
1-  كلیه مأموران نیروی انتظامی، با لباس نظامی و یا با لباس شخصی حتی بدون درخواست فردی كه مورد بازرسی قرار می گیرد، مكلف به ارائه نشان و كارت شناسایی خود می باشند. در صورتی كه فرد مدعی كارتی ارائه نكرد، باید از وی بخواهید این كار را انجام دهد و بدانید كه امر كاملا" قانونی و از حقوق مسلم شهروندان است.
2- در صورت ارائه كارت نیز، بدون تعجیل و با دقت آن را بررسی كنید، زیرا بعضی از سارقان حرفه ای ممكن است كارت شناسایی جعلی داشته باشند؛ تفاوت کارت جعلی با كارت واقعی مشهود است.
3- در بسیاری از موارد كه سارقان، كارت یا حكم جعلی به همراه دارند، آن را خیلی سریع نشان می دهند و به فرد اجازه نمی دهند آن را بخوانند یا كنترل كند. این افراد معمولا" به صرف برخورداری از مهارت های كلامی و شناخت روحیات مخاطبان خود و با ایجاد اضطراب در آنان، افراد را به مأمور بودن خود قانع می كنند.
4- اگر فرد مدعی اصرار زیادی بر مأمور بودن خود دارد و به طور مثال اسلحه خود را جایی قرار داده است كه به وضوح دیده شود، اما به هیچ عنوان حاضر به اثبات هویت خود و ارائه كارت شناسایی معتبر نیست، سریع با پلیس 110 تماس بگیرید و مشخصات فرد مدعی را اعلام كنید. موارد این چنینی به فوریت مورد رسیدگی قرار می گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا