خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
رایزنی سیمانی‌ها با وزارت صنعت برای قانونی کردن افزایش قیمت سیمان
گروه صنایع معدنی >سیمان - در پی اعلام وزارت صنعت مبنی بر گران‌فروشی شرکت‌های سیمانی و الزام تولیدکنندگان به عرضه سیمان با قیمت‌ سال ۹۲، تولیدکنندگان سیمان برای جلب موافقت وزارت صنعت با رشد قیمت سیمان در حال رایزنی هستند.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، در روزهای پایانی سال گذشته خبری در مورد افزایش 4 تا 21 درصدی قیمت سیمان بر اساس مصوبه انجمن سیمان منتشر شد.

بر این اساس، قیمت سیمان از ابتدای امسال افزایش یافت ولی معاون معدنی وزارت صنعت روز گذشته با بیان اینکه افزایش قیمت سیمان توسط انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بدون هماهنگی با وزارت صنعت انجام شده است، اعلام کرد: انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در اعلام قیمت های سیمان برای سال 1393 هیچ گونه هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل نیاورده و عملاً با وارد آوردن شوک به بازار، خلاف تفاهم نامه فیمابین عمل کرده است.

طبق اعلام معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، کارخانه‌های سیمان کشور تا اطلاع ثانوی موظف به فروش محصولات خود به قیمت های سال 1392 خواهند بود و با هرگونه تخلف، برخورد قانونی خواهد شد.

یک مقام آگاه در این مورد گفت: قیمت سیمان با توجه به رشد نرخ گاز، برق، حقوق و دستمزد و عوارض معدنی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سیمان از ابتدای امسال با قیمت‌های جدید عرضه شده و در حال حاضر نیز فروش کارخانه‌ها با نرخ جدید در حال انجام است.

این مقام آگاه تصریح کرد: انجمن صنفی سیمان در حال رایزنی با وزارت صنعت است تا موافقت این وزارتخانه را برای افزایش قیمت سیمان جلب کند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا