خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
اردن، بزرگترین تولیدکننده برومین جهان شد/گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی برومین
یزدفردا"گروه معادن >ساير حوزه ها - سازمان زمین شناسی آمریکا اردن را با تولید 180 هزار تن به عنوان بزرگترین تولیدکننده برومین در جهان در سال 2013 میلادی معرفی کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) بعد از اردن، رژیم صهیونیستی با تولید 180 هزار تن و چین با تولید 100 هزار تن رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

ژاپن با تولید 20 هزار تن، آذربایجان با تولید 3500 تن، آلمان و هند هر یک با تولید 1500 تن و ترکمنستان با تولید 480 در رده های چهارم تا هفتم قرار گرفتند.

مجموع تولید جهانی برومین نیز در سال 2013 به 560 هزار تن رسید که نسبت به سال 2012 رشد 55 هزار تنی را نشان می دهد.

برومین اصولا در آب دریا، دریاچه های (نمک) تبخیری و شورابه های زیرزمینی پیوسته با ذخایر نفت یافت می شود. در خاورمیانه، دریای مرده تخمین زده می شود که حاوی یک میلیارد تن برومین باشد. آب دریا محتوی حدود 65 قطعه در هر میلیون، برومین است که معادل 100 تریلیون تن می شود. برومین همچنین قابل استحصال از فرایند تبخیر آب دریا برای تولید نمک است.

انحصار آمریکا در زمینه تولید برومین شکسته شده و برخی کشورهای کمتر شناخته شده در حوزه معدن مانند اردن و رژیم صهیونیستی در حال حاضر جزو بزرگترین تولیدکننده برومین جهان هستند.

در مارس 2013 یک پروژه در اردن با ظرفیت تولید 100 هزار تن در سال به صورت مشترک با یک شرکت آمریکایی در زمینه تولید برومین تکمیل و نهایی شد. چین نیز یکی از تولیدکنندگان بزرگ برومین در جهان بوده اما محدودیتهای زیست محیطی فعالیت کارخانه های چینی را در این حوزه محدود کرده است.

کاربرد اصلی برومین در زمینه مقابله با آتش سوزی و خاموش کردن آتش است اگرچه برخی نگرانی های محیط زیستی و همچنین تاثیر استفاده از این ماده بر سلامتی انسان باعث کاهش مصرف و استفاده از آن شده است.

اگرچه کاربرد برومین برای جلوگیری از انتشار آلودگی جیوه در کارخانه های برق باعث به وجود آمدن رشد بازار برای تولیدکنندگان برومین شد.

برای دریافت گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی برومین در سال 2013 روی این لینک کلیک نمایید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا