خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲

مدیر HSE ایمیدرو:
۹۰ درصد واحدهای ایمیدرو استاندارد ایزو ۱۴۰۰۰ دارند
یزدفردا"گروه معادن: - مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان ایمیدرو گفت: امروز بیش از ۹۰ درصد شرکت های تابعه این سازمان دارای استاندارد ایزو ۱۴۰۰۰ (زیست محیطی) هستند و روند ارتقا ایمنی در آنها دنبال می شود.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" محمدکاظم نوری روز سه شنبه در همایش محیط زیست، بهداشت و ایمنی شرکتها و واحدهای تابعه سازمان ایمیدرو، افزود: در بخش محیط زیست مدیریت پسماند و فاضلاب، اجرای فضای سبز، جلوگیری از آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای باید به مورد اجرا گذاشته شود.

وی اضافه کرد: ممنوعیت استفاده از آزبست به عنوان ماده ای سرطان زا و نوسازی خطوط مستهلک از دیگر مواردی هستند که اجرایی شدن آنها ضرورت دارد.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهار داشت: اجرای خط تولید جدید در واحد آلومینیوم سازی ۱۱۰ هزار تنی اراک در حقیقت پیروی از سیاست جلوگیری از ایجاد هرگونه آلودگی زیست محیطی واحد های تابعه ایمیدرو است.

وی نوسازی خط تولید نورد فولاد خوزستان و در ذوب آهن اصفهان نیز اقدامات نوسازی در جهت تحقق حفاظت از محیط زیست به مورد اجرا گذاشته شد.

نوری یادآور شد: واحد مس سرچشمه نیز با اتخاذ تدابیر لازم، گاز آلاینده این واحد صنعتی در چرخه به بخش تولید اسید انتقال پیدا می کند و به محیط پیرامون آسیبی وارد نمی کند.

به گفته نوری، ایمیدرو با درک واقعیت ها موضوع سلامت، ایمنی و محیط زیست را در تمام سطوح تصمیم گیری سازمان مورد توجه قرار داده و آموزش، افزایش آگاهی و روزآمد کردن دانش افراد در زمینه HSE (محیط زیست ، بهداشت و ایمنی) به شکل جدی دنبال می شود.

به اعتقاد وی، در دنیای امروز بنگاه های اقتصادی با سود کم، سرمایه محدود و یا در شرایط رقابت فشرده فعالیت می کنند و در عین حال باید انتظارات ذینفعان را نیز برآورده ساند.

نوری تاکید کرد: بنگاه های اقتصادی که از استانداردهای بالای سلامت، ایمنی و محیط زیست برخوردار باشند، می توانند از بقیه رقبای خود، موفق تر عمل کنند.

وی یادآور شد: سرفصل الزامات HSE علاوه بر اسناد بالادستی در بخشنامه آبان ماه امسال به تمام شرکت ها و طرح ها ابلاغ شده و در آن در چهار بخش مختلف تحت عنوان مدیریت HSE ، بهداشت حرفه ای و ایمنی، محیط زیست و طب کار به تفصیل تشریح شده است.

همایش مذکور با مشارکت مدیران، متخصصان و کارشناسان شرکت ها و واحدهای تابعه سازمان ایمیدرو در شرکت ملی فولاد ایران روز چهارشنبه (فردا) نیز به کار خود ادامه می دهد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا