خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲

تلاش برای تغییر مصوبه تلفیق درباره بهره مالکانه معادن
یزدفردا"گروه معادن: - معاون مالی اقتصادی شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات با اشاره به اینکه موضوع افزایش نرخ بهره مالکانه در کمیسیون تلفیق نهایی شده، اما هنوز در صحن مجلس به تصویب نرسیده است، گفت: در حال پیگیری هستیم تا نظر مجلس تغییر کند.
به گزارش ماین نیوز، کمیسیون تلفیق در روزهای اخیر افزایش پرداخت ۳۰ درصد از فروش شرکت های سنگ آهنی را به عنوان بهره مالکانه تصویب کرد که این موضوع نگرانی بسیاری از سهامداران شرکت های این گروه را به همراه داشت.

در همین رابطه، معاون مالی اقتصادی شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات با اشاره به اینکه این موضوع در کمیسیون تلفیق نهایی ، اما هنوز در صحن علنی مجلس به تصویب نرسیده است، گفت: در حال پیگیری هستیم تا نظر مجلس را نسبت به این موضوع تغییر دهیم.

مرتضی علی اکبری درباره اینکه شرکت های سنگ آهنی برنامه ای برای تامین این هزینه جدید در صورت نهایی شدن آن دارند یا خیر،گفت: فعلا که هیچ اظهار نظر قطعی در این خصوص نشده است و ما هم نمی توانیم برنامه ای را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران سنگ آهنی افزایش نرخ بهره مالکانه را مشروط به آزاد سازی نرخ فروش اعلام کرده بودند، افزود : اما هنوز نرخ فروش سنگ آهن آزاد نشده است.

علی اکبری درباره تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق مجلس گفت: مقرر شده است سنگ آهنی ها باید ۳۰ درصد از ارزش فروش کنسانتره سنگ آهن را به عنوان حق انتفاع پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران سنگ آهنی معتقدند تصمیم های کمیسیون تلفیق مبنای اصولی ندارد، افزود: بر اساس آخرین مذاکرات با اعضای این کمیسیون به آنها اعلام شده است که موافق پرداخت چنین مبلغی نیستند و پیشنهاد سنگ آهنی ها پرداخت ۱۵ درصد از فروش است.

علی اکبری با تاکید بر اینکه دریافت عوارض باید مبتنی بر اصولی باشد ،گفت: در همه دنیا بهره مالکانه برای این شرکت ها حدود ۲.۵ تا ۱۰ درصد است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا