خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲
انتقاد یک فعال صنعت فولاد از سیاست های وزارت صنعت
گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل ذوب آهن گمبرون ضمن انتقاد از وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص عدم ارائه سنگ آهن به تولید کنندگان داخلی خواهان این شد که تمهیداتی در نظر بگیرند تا نیاز سنگ آهن شرکت های فولادی از بازار داخلی تامین شود.
به گزارش ماین نیوز، حسن مصیب زاده گفت: صنعتگر بخش خصوصی وقتی برای گرفتن مجوز احداث کارخانه اقدام می کند به امید استفاده از سنگ آهن داخلی اقدام به دریافت مجوز می کند ولی در هنگام دادن مجوز پیش شرطی مبنی بر این که سنگ آهن خود را از بازار خارجی تامین کنید مواجه می شود.

وی افزود: باید مسئولین ذی ربط به گونه ای مدیریت کنند که هم شرکت های معدنی، انگیزه داشته باشند سنگ آهن را به فولاد سازان داخلی تحویل دهند و هم نرخ های تعرفه صادرات و واردات، قیمت گذاری سنگ آهن و محصولات فولادی و... طوری باشد که در نهایت تولید محصولات فولادی افزایش یابد .

مدیر عامل ذوب آهن گمبرون عملکرد وزارت صنعت ، معدن و تجارت در اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن را قانونی و آن را گامی موثر در جهت جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال خواند .

مصیب زاده تعرفه مناسب برای عوارض سنگ آهن را ۳۰ درصد عنوان کرد و افزود: وزارتخانه باید سیاستی را در نظر بگیرد که هر ساله به این مقدار نیز افزوده گردد و درآمد حاصل از این عوارض را صرف توسعه معادن کشور کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کشور ما از نظر مواد معدنی بسیار غنی است فقط نیازمند برنامه ریزی کارشناشانه برای بهره برداری از این منابع است لذا توصیه می شود دولت در جهت تولید و اشتغال و کار و سرمایه ایرانی گام های مثبتی را بردارد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا